کد خبر: ۵۲۷۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

هفتاد سال روزنامه‌نگاری در نهایت شجاعت و صراحت

استاد ناصر یمین مردوخی کردستانی با وجود تحرک و شادابی قابل‌توجهی که داشت،تسلیم رأی و نظر پزشکان شد و بعد از چند دوره متناوب بستری شدن،سرانجام با از کار افتادن کلیه‌ها و طحال،در شامگاه هفتم خرداد ماه نود‌و‌هفت خاموش و آرام شد.
آفتاب‌‌نیوز : محمد تقی جنس‌بافی -  تن بیمار و رنجور روزنامه‌نگاری قدیمی از طپیدن بازماند و بعد از مدت‌ها تحمل بیماری،در بیمارستان جان به جان‌آفرین وانهاد.

استاد ناصر یمین مردوخی کردستانی با وجود تحرک و شادابی قابل‌توجهی که داشت،تسلیم رأی و نظر پزشکان شد و بعد از چند دوره متناوب بستری شدن،سرانجام با از کار افتادن کلیه‌ها و طحال،در شامگاه هفتم خرداد ماه نود‌و‌هفت خاموش و آرام شد.

شادیاد مردوخی کردستانی با هشتاد‌و‌شش سال سن،قبل از این که در بیمارستان بستری شود،همانند جوانان خبرنگار با تحرک و سرعت عمل بالا دائم در تکاپو بود و از این جلسه به آن جلسه می‌رفت و احساس رخوت و خستگی نمی‌کرد.

او از درد مردم و مشکلاتشان می‌نوشت و فریاد می‌زد.او را از سی سال پیش می‌شناختم و به دلیل نوع کار و همکاری مشترکی که چند سال با هم داشتیم در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی،می‌توانم گواهی دهم که او در تمام کنفرانس‌های خبری از درد مردم و بی‌کفایتی برخی مدیران پرسید و نوشت و دغدغه رشد و توسعه و بالندگی کشور را داشت.

شادروان مردوخی کردستانی مردی از خطه کردستان بود و در اول مهرماه ۱۳۱۱ در سنندج به دنیا آمد و زمانی که هنوز جوانی کم‌سن‌و‌سال بود،وارد عرصه خبر و روزنامه‌نگاری شد.

شاید به جرأت بتوان گفت که او در زمره معدود روزنامه‌نگارانی بود که بیش از هفتاد سال سابقه درخشان مطبوعاتی داشت و لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.

آن مرحوم به دلیل پایبندی به آرمان‌هایش سختی‌های زندان را پیش و پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ چشید و حتی به دلیل اصرار بر عدالت‌جویی و حق‌خواهی،انواع لطمات شغلی را هم تحمل کرد،اما سکوت و مماشات در پیش نگرفت.

نهم خرداد ماه نود‌و‌هفت به اتفاق خانواده ایشان و جمعی از اصحاب رسانه و تعدادی از دوستان و خویشان او،تن خسته و رنجورش را در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا در خاک پنهان کردیم.

در آرامستان بهشت‌زهرا با خود می‌اندیشیدم که اگربیماری جسمی او نبود،او حداقل تا یکصد سالگی،قبراق و شاداب به فعالیت رسانه‌ای ادامه می‌داد،اما جسم او یاری نکرد و گرنه روح او بسیار قوی و بلند بود.

با سابقه ذهنی که از آن مرحوم دارم و با توجه به شناخت دقیق و طولانی و عمیق از این پیشکسوت عرصه رسانه،تصور می‌کردم که که حجم عظیمی از از اصحاب رسانه و مدیران کشور در تشییع جنازه و به خاک‌سپاری او حاضر می‌شوند!

اما افسوس که انسانی با آن همه اشتهار و جسارت و نیک‌نامی،مظلوم به خاک سپرده شد و گرچه تعدادی از مدیران عالی کشور که او را می‌شناختند و نیز جمعی از اصحاب رسانه تنها در تشییع جنازه او شرکت کردند،اما توقع و انتظار،بیش از این بود.

در هر حال،شادروان ناصر یمین مردوخی کردستانی با هشتاد‌و‌شش سال سن و بیش از هفتاد سال کار خبری و رسانه‌ای و سرودن هزاران بیت شعر،از میان ما رفت.

اما یاد و خاطره آن مرد بزرگ و دوست‌داشتنی از اذهان پاک نخواهد شد و جسارت و شجاعت او در بیان آلام و گرفتاری‌های مردم قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران،همواره مثال‌زدنی خواهد بود و بی‌تردید نام و یاد او در محافل خبری،سیاسی و اجتماعی به عنوان روزنامه‌نگار و شاعری بی‌باک و شجاع زنده خواهد ماند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین