کد خبر: ۵۲۷۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

ائتلاف مقتدی صدر: تعداد کرسی‌های ما بعد از شمارش دستی آرا هم کاهش نمی‌یابد

یک عضو در ائتلاف سائرون مورد حمایت جریان صدر ضمن استقبال از مصوبه پارلمان عراق در خصوص بازشماری دستی آرای انتخاباتی و سومین بازنگری در قانون انتخابات عراق اعلام کرد که حتی بعد از شمارش دستی آرا تعداد کرسی‌های این ائتلاف کاهش نخواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از سومریه نیوز، حسین النجار، عضو حزب کمونیست عراق در ائتلاف سائرون، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با بیان اینکه  نتایج انتخابات پارلمانی عراق حتی پس از بازشماری دستی آراء بر ائتلاف سائرون تاثیرگذار نخواهد بود، گفت: این ائتلاف از مصوبه مجلس در خصوص بازشماری دستی آرای انتخاباتی و اصلاحیه سوم قانون انتخابات عراق استقبال می‌کند.

النجار تاکید کرد که ائتلاف سائرون همچنان بالاترین آرای انتخاباتی در عراق را خواهد داشت.

وی افزود: حتی بعد از بازشماری دستی آرا تعداد کرسی‌های ائتلاف سائرون کاهش نخواهد یافت. اما کسانی که بازشماری آرا را برعهده دارند به خوبی باید مراقب رأی مردم باشند.

پارلمان عراق چهارشنبه، برای سومین بار در قانون انتخابات عراق بازنگری کرد که به موجب آن شمارش الکترونیکی آرا لغو و قرار بر این شد تا آرا به شکل دستی شمارش شوند.

در همین راستا یک منبع قضایی اظهار کرد که بازشماری آرا به شکل دستی حدود یک هفته تا ۱۰ روز وقت می‌برد.

"نهله الهبابی"، نماینده ائتلاف "دولة قانون" به ریاست نوری مالکی در پارلمان عراق نیز اعلام کرد که احتمالا بازشماری آرا سه ماه طول بکشد.

طبق نتایج اعلام شده در شمارش الکترونیکی انتخابات پارلمان عراق به ترتیب ائتلاف سائرون ۵۴ کرسی، ائتلاف فتح ۴۷، ائتلاف نصر ۴۲ کرسی  و ائتلاف دولة قانون ۲۶ کرسی را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر سایت شبکه سومریه نیوز عراق گزارش داد که فؤاد معصوم، رئیس جمهوری عراق به همراه دو معاون خود؛ نوری مالکی و اسامه النجیفی و سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق با رؤسای احزاب مختلف شرکت کننده در انتخابات این کشور دیدار و رایزنی کردند.

طرفین در این دیدار درباره اوضاع سیاسی، نتایج انتخابات و تشکیل دولت جدید بحث و رایزنی کردند.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین