کد خبر: ۵۳۱۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳

گریه‌ بی‌پایان بازیکنان ایران بعد از حذف آبرومندانه/ تشویق ایستاده هواداران به احترام تیم ملی+فیلم

هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه سارانسک در هنگام خواندن اسامی بازیکنان حاضر در ترکیب تیم ملی، شاگردان کی‌روش را به طور همه جانبه تشویق کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
تیم ملی ایران از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر سارانسک به مصاف تیم ملی پرتغال می‌رود. شاگردان کی‌روش در صورت پیروزی در این دیدار برای نخستین بار در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات حاضر می‌شوند.

در فاصله نیم ساعت تا شروع این دیدار، گزارشگر ورزشگاه شروع به خواندن اسامی بازیکنان حاضر در ترکیب تیم ملی کرد و هواداران هر بازیکن را به طور تک به تک تشویق کردند.

تعداد هواداران ایرانی در ورزشگاه بسیار بیشتر از پرتغالی‌ها است و همین موضوع موجب تشویق بی‌امان تیم ملی از سوی هواداران شده است.



تشوق "ایران ایران" تماشاگران ورزشگاه سارانسک را به ورزشگاه آزادی تبدیل کرده است. جو استادیوم و غلبه صداهای هواداران ایرانی به هواداران پرتغالی، شرایط را به شدت به نفع ایران کرده است.

خیلی از خبرنگاران خارجی غیرپرتغالی حاضر در مدیاسنتر ورزشگاه، علاقه خود به پیروزی ایران برابر پرتغال را پنهان نمی‌کنند.

هواداران حاضر در ورزشگاه کریستیانو رونالدو، بهترین بازیکن جهان حال حاضر جهان را به شدت مورد تشویق قرار دادند.

بازیکنان ایران و پرتغال در فاصله کمتر از ۳۰ دقیقه تا شروع بازی زمین را ترک کردند تا مهیای بازی شوند.

پرچم بزرگ هر دو تیم ایران و پرتغال روی چمن ورزشگاه پهن شده و همه چیز آماده برگزاری مراسم ابتدایی بازی است.

برخلاف هواداران ایرانی، به جز چند جایگاه، هواداران پرتغالی به صورت پراکنده روی سکوها نشسته‌اند. تعداد محدودی از هواداران پرتغال گوشه سمت راست ورزشگاه، با لباس یکرنگ و پرچمهای کشورشان روی سکوها نشستند. بقیه سکوها در تسخیر هوادارن ایران است.

بازیکنان دو تیم در ورودی تونل زمین، با همدیگر خوش و بش کردند.

در ابتدای مراسم آغازین بازی، سرود ملی ایران در ورزشگاه پخش شد که به دلیل حضور پرتعداد هواداران ایرانی، سرود ایران در ورزشگاه طنین انداز شد.

کریستیانو رونالدو و احسان حاج صفی به عنوان کاپیتان های دو تیم در مراسم ابتدایی بازی شرکت کردند.

بازیکنان ایران پیش از آغاز بازی حلقه اتحادی را در مرکز زمین خودشان تشکیل دادند.

در لحظه شروع این دیدار، ورزشگاه موردویا مملو از جمعیت است و جای خالی روی سکوها باقی نمانده است.  

تشویق، سوت، فریاد و همهمه هوارادان ایرانی ورزشگاه را پر کرده است و هیچ مجالی برای هواداران پرتغال نیست.

ضربه محکم رونالدو به سمت دروازه ایران با واکنش خوب بریرانوند همراه شد تا هواداران حاضر در ورزشگاه به تشویق بی امان علیرضا بیرانوند بپردازند.

تماشاگران ایرانی با کوبیدن پای خود روی سکوها و با استفاده از داد و فریادهای خود هیجان سکوها را بالا برده‌اند.

حمله نصفه و نیمه ایران به روی دروازه پرتغال با تشویق بی‌امان هواداران همراه بود تا موجب افزایش انگیزه بازیکنان تیم ملی شود.

هواداران ایرانی سعی در اجرای تشویق‌های گروهی مانند موج مکزیکی و تشویق ایسلندی دارند که در اجرای این کار ناموفق ماندند.

روی حمله بازیکنان پرتغال، سعید عزت اللهی و علیرضا بیرانوند دچار ناهماهنگی شدند که این موقعیت را بازیکنان پرتغال به بیرون زدند. بعد از این اتفاق عزت‌اللهی و بیرانوند برای لحظات کوتاهی با همدیگر وارد درگیری لفظی شدند.

روی حمله‌های نه چندان جدی ایران هم هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه از روی سکوهای خود نیم خیز می‌شوند.

کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت ورزشگاه موردویا در اختیار پرتغالی‌ها قرار گرفته و جو قالب در اختیار هواداران ایرانی است.

ضربه ایستگاهی رونالدو به سمت دروازه ایران، با اصابت به سردار آزمون به کرنر رفت که در این صحنه فوق ستاره پرتغالی اعتقاد به خطای پنالتی به سود کشورش داشت اما داور نظر او را رد کرد.

برخلاف فرناندو سانتوس که با هیجان زیادی بازی را دنبال می‌کند، کی‌روش با آرامش در کنار زمین ایستاده و نظاره‌گر بازی تیمش است.

احسان حاج‌صفی با عبور توپ از بین پاهای آدرین، هواداران را به وجد آورد تا برای ثانیه‌های زیادی هواداران به خوشحالی بپردازند.

با انجام حملات نصفه و نیمه از سوی ایران و عقب نشستن پرتغال، هواداران ایرانی لحظه‌ای آرام نمی‌نشینند و با سوت و جیغ ورزشگاه را روی سرشان گذاشتند. حملات شاگردان کی‌روش، هواداران ایرانی را وادار به تماشای بازی به صورت ایستاده کرده است.  فریاد "حمله حمله" هوادران، جو کاملا بومی به ورزشگاه داده است.

کارلوس کی‌روش بعد از دقایق زیادی که بازی را با آرامش تماشا کرد، نسبت به بی‌اعتنایی داور پاراگوئه‌ای به برخورد توپ به دست ژوا ماریو اعتراض کرد.

به محض رسیدن توپ به بازیکنان پرتغال، هواداران شروع به هو کردن پرتغالی‌ها می‌کنند.

افزایش اعتماد به نفس بازیکنان ایران منجر به عقب نشینی پرتغالی‌ها و انجام چند حمله ناقص از سوی ایران شده است.

با گذشت ۴۰ دقیقه از بازی و جلو کشیدن ایران، کی روش با داد و فریاد سعی در رساندن دستوراتش به بازیکنان تیم ملی دارد.

با گلزنی پرتغال در دقیقه ۴۵، هواداران ایرانی که یک نیمه سر از پا نمی‌شناختند، سکوت کردند و معدود هواداران پرتغالی شروع به تشویق تیمشان کردند.

بعد از دریافت گل از سوی ایران، هواداران ایران برای جبران روحیه از دست رفته شاگردان کی‌روش، شدت تشویق‌های خود را افزایش دادند تا برای نیمه دوم بازیکنان آماده شوند.

با دریافت گل از سوی ایران، کارلوس کی روش به دنبال افزایش قدرت تهاجمی ایران است و بین دو نیمه بازی، سامان قدوس به همراه میک مک درموت در حال گرم کردن است تا احتمالا با آغاز نیمه دوم وارد زمین شود. البته گرم کردن قدوس طولانی نبود و  او هم بعد از پنج دقیقه راهی رختکن شد.

در ادامه میلاد محمدی، رضا قوچان نژاد، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی هم وارد زمین شدند تا برای تعویض احتمالی در نیمه دوم گرم کنند.

با اتمام ۱۵ دقیقه استراحت بین دو نیمه، بازیکنان ایران و پرتغال به طور همزمان وارد زمین شدند.

بازیکنان ایران با ورود به زمین بازی، حلقه اتحاد تشکیل دادند و برای موفقیت در نیمه دوم بازی هم قسم شدند.

در حالی که داور برخورد عزت‌اللهی و رونالدو در داخل محوطه جریمه را پنالتی نگرفته بود، بعد از بررسی مجدد توسط سیستم VAR این صحنه را خطا دانست و به نفع پرتغال پنالتی اعلام کرد. این تصمیم با اعتراض بازیکنان ایران همراه بود و داور را احاطه کردند تا داور مجبور به دادن کارت زرد به احسان حاج صفی شود.

مهار پنالتی رونالدو توسط علیرضا بیرانوند ورزشگاه سارانسک را منفجر کرد و هواداران ایرانی به خوشحال پرداختند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی از شدت ناراحتی کت خود را از تنش در آورد و راه رختکن را در پیش گرفت اما مجددا به نیمکت تیم ملی برگشت.

هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه به شدت شروع به اعتراض کردند و داور را متهم به جانبداری از پرتغال کردند.

چند دقیقه بعد از اعلام پنالتی به سود پرتغال، سردار آزمون در محوطه جریمه پرتغال سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت تا یک بار دیگر ایرانی‌ها به داور اعتراض کنند.

اتفاقات اخیر، فضای ورزشگاه را ملتهب کرده و با هر حرکتی ورزشگاه از شدت هیجان منفجر می‌شود.

کارلوس سانتوس نسبت به بازی پر اشتباه بازیکنانش مقابل ایران معترض شده و خواهان بازی بهتری از شاگردانش است.

کارلوس کی‌روش برای جلوگیری از اخراج شدن احتمالی حاج‌صفی که دقایق اخیر را با عصبانیت دنبال می‌کرد و یک کارت زرد هم گرفته بود تعویض کرد و به جای او میلاد محمدی وارد زمین شد.

شوت سامان قدوس به سمت دروازه پرتغال بافاصله اندکی از کنار دیرک دروازه پرتغال عبور کرد تا آه و حسرت کی‌روش و هواداران را به دنبال داشته باشد.

مهدی طارمی با برخورد با ویلیام کاروالهو در محوطه جریمه پرتغال سرنگون شد اما داوری اعتقادی به پنالتی نداشت تا اعتراض همه بازیکنان و اعضای کادرفنی ایران را به دنبال داشته باشد؛ به طوری که داور ابتدا قصد داشت کی‌روش را از زمین اخراج کند اما در ادامه به تذکر دادن بسنده کرد.

با افزایش حملات ایران، هواداران هم سر از پا نمی‌شناسند و مدام تیم ملی را حمایت می‌کنند.

ضربه آرنج رونالدو به مرتضی پور علی گنجی برخورد کرد و او به زمین خورد اما داور این صحنه را ندید. در ادامه داور پاراگوئه‌ای این صحنه را با سیستم VAR بررسی کرد و در نهایت به رونالدو یک کارت زرد نشان داد. این تصمیم داور با تعجب کی‌روش و دستیارانش همراه بود.

ارسال رامین رضاییان به روی دروازه پرتغال و ضربه سر آزمون به دست سدریک برخورد کرد که از چشمان داور به دور ماند. در ادامه باز هم داور به سیستم VAR رجوع کرد و با بازبینی این صحنه به سود ایران پنالتی گرفت.

با گلزنی کریم انصاری‌فرد از روی نقطه پنالتی، ورزشگاه شهر سارانسک منفجر شد و هواداران این ورزشگاه را روی مملو از هیاهو و هیجان کردند.

فرصت بسیار خوبی که برای مهدی طارمی فراهم شده بود با بی‌دقتی این بازیکن از دست رفت تا آه و حسرت کی‌روش و همه ایرانی‌ها را به دنبال داشته باشد.

با پایان بازی با تساوی یک بر یک، بازیکنان ایران از شدت ناراحتی و خستگی روی زمین دراز کشیدند اما در عوض هواداران ایستاده تیم ملی را تشویق کردند.

مهدی طارمی که یکی از مهم‌ترین فرصت‌های این‌ بازی را از دست داد، بعد از اتمام بازی از شدت ناراحتی روی چمن افتاد و به شدت گریه کرد.

بازیکنان پرتغال که صعود تیمشان به دور بعد را قطعی کردند، بازیکنان ایران را از روی زمین بلند کردند و به خوش و بش با آن ها پرداختند.

سردار آزمون با وجود دقایق زیادی از حذف ایران، همچنان در حال گریه کردن است و اشک‌هایش بند نمی‌آید.

بازیکنان ایران پنج دقیقه بعد از اتمام بازی از روی زمین بلند شدند و به سوی سکوهای ورزشگاه رفتند و آن‌ها برای هواداران و هواداران برای بازیکنان دست زدند.

برخی از هواداران ایرانی همچنان در حال اشک ریختن بر روی سکوها هستند و نای بلند شدن از روی سکوها را ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین