کد خبر: ۵۳۱۴۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلب امسال معرفی شدند/کنکور 98 با دو تغییر اساسی سال آینده برگزار می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعمال دو تغییر اساسی در کنکور سال ۹۸ خبر داد و گفت:‌ آزمون سال آینده به دو صورت تستی و تشریحی برگزار خواهد شد و میزان تأثیر سوابق تحصیلی نیز در این آزمون به زودی اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر ابراهیم خدایی در بازدید از آزمون سراسری سال ۹۷ در جمع خبرنگاران به مسن‌ترین و جوان‌ترین داوطلب شرکت‌کننده در آزمون امسال اشاره کرد و گفت: مسن‌ترین داوطلب شرکت‌کننده کنکور امسال فردی ۸۳ ساله از تهران و جوان‌ترین داوطلب نیز نرگس مدنی ۱۵ ساله از اصفهان است که هر دو داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی متقاضی شده‌اند.

وی در ادامه به مهمترین تغییرات آزمون سراسری سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در کنکور سال آینده دو نوع تغییر اساسی خواهیم داشت. برنامه ما این است که در آزمون ۹۸ دو نوع سوال طراحی کنیم چرا که اولین کنکور نظام جدید آموزش متوسطه داوطلبان در سال ۹۸ برگزار می‌شود و ما سعی خواهیم داشت این آزمون را با طراحی دو نوع سوال تستی و تشریحی برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین در خصوص تأثیر میزان سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده نیز گفت: همان طور که در دفترچه کنکور نیز ذکر شده است در آزمون امسال ۲۵ درصد برای دوره دیپلم و ۵ درصد نیز برای دوره پیش‌دانشگاهی تأثیر مثبت سوابق تحصیلی خواهیم داشت اما در خصوص میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور آینده شورای سنجش و پذیرش هفدهم این‌ماه( تیرماه) تصمیم‌گیری خواهد کرد و نتایج این تصمیم‌گیری را به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین