کد خبر: ۵۳۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
با حضور رئیس‌جمهور؛

بهره‌برداری از فاز دوم بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در بندرعباس آغاز شد

فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه با حضور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از اتاق کنترل و قسمت‌های مختلف فاز دوم این پالایشگاه بازدید کرد و با توضیح مسوولان در جریان روند احداث و بهره‌برداری از این مجموعه عظیم پالایشگاهی قرار گرفت.

رئیس جمهور هنگام پرده‌برداری از یادمان افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: با یاد و نام خدا و توسل به روح پیامبر بزرگ اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) و به یاد عزیزان ما، شهدای هفتم تیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را افتتاح می کنیم.

با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید بنزین یورو ۵ از ۱۲ به ۲۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز نیز از ۴ به ۸ میلیون لیتر در روز  می‌رسد.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز در قالب سه فاز ۱۲۰ هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده است.

تولید روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو5،  ۱۴ میلیون لیتر گازوییل سبک و سنگین، بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت جت، بیش از ۴ میلیون لیتر گاز مایع، ۱۳۰ تن گوگرد جامد و ۴۲۵ تن هیدروژن از محصولات نهایی این پالایشگاه به شمار می‌رود. 

به گزارش ایسنا، فاز نخست این پالایشگاه در اردیبهشت سال ۹۶ افتتاح شد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در نظر دارد با تأمین مالی پروژه، فاز سوم آن را تا پایان سال به بهره‌برداری برساند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین