کد خبر: ۵۳۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

کنسرت ارکستر ملی ایران و نمایشگاه آثار هنرمندان ایران در باکو برگزار شد

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی با اجرای ارکستر ملی ایران و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایران، عصر دیروز (چهارشنبه ششم تیر) در باکو، پایتخت آذربایجان آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با برگزاری برنامه‌های هنری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی، هنری کشورمان و ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ آذربایجان در باکو آغاز شد.

اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی در سالن فیلارمونیای باکو، یکی از برنامه‌های این هفته فرهنگی بود. همچنین نمایشگاهی از خوشنویسی، تذهیب، نقاشیخط، نقاشی، خط ثلث و نسخ، آثار صنایع دستی حکاکی روی نقره، قلمزنی، نقاشی روی استخوان و منبت‌کاری از هنرمندان ایران به‌علاوه عکس‌هایی از جاذبه‌های گردشگری و لباس‌های سنتی ایرانی در این هفته فرهنگی برپا شده است.

سیدعباس صالحی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان در مراسم گشایش هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: «هفته‌های فرهنگی میان کشورها طبق معمول با هدف آشنایی هر چه بیشتر با یکدیگر برگزار می‌شود؛ ولی هفته فرهنگی حاضر برای نشان دادن همدلی مردم دو کشور برپا شده است. مردم ایران و جمهوری آذربایجان در طول هزاران سال در شادی‌ها و غم‌ها با یکدیگر سهیم بودند و از دین، مذهب، تاریخ، سنن و آداب مشترک برخوردار بوده و هستند.»

صالحی افزود: «ما و ملت جمهوری آذربایجان امروز با هم آشنا نشده‌ایم، ما هزاران سال است که با هم آشنایي داريم. ارتباطات فرهنگی دو کشور روز به روز در حال گسترش است و همکاری‌ها ما را به آینده بهتری رهنمون می‌كند.»

ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان نیز در سخنراني خود در این مراسم، گفت: «میان مسئولان، دولت و مردم دو کشور رابطه برادرانه بسیار خوبی برقرار است و همکاری‌های فرهنگی در تعمیق این روابط نقش مهمی را ایفا می‌کند و برگزاری هفته‌های فرهنگی بین دو کشور به یک سنت تبدیل شده است.»

وی برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهرهای باکو و گنجه جمهوری آذربایجان را تحفه‌ای بزرگ به محافل فرهنگی و هنری برای آذربایجان عنوان کرد.

هفته فرهنگي جمهوری اسلامی ايران در جمهوری آذربايجان به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (اداره‌كل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور) با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هماهنگي رايزنی فرهنگی کشورمان در جمهوري آذربايجان، از ششم تا 10 تیرماه در دو شهر باكو و گنجه در حال برگزاری است.

منبع: خبرانلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین