کد خبر: ۵۳۱۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

تیم داوری ایران در قضاوت فرانسه-آرژانتین سربلند بود

«محسن ترکی» کارشناس داوری ایران، تاکید کرد: تیم داوری ایران با سربلندی دیدار حساس تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و آرژانتین را در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه قضاوت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ترکی شنبه شب  با بیان اینکه همان گونه که انتظار داشتیم تیم داوری ایران قضاوت خوبی در دیدار حساس فرانسه و آرژانتین داشت، گفت: مدیریت کردن صحنه‌های این دیدار حساس بسیار سخت بود، ولی به نظر من تیم داوری ایران به خوبی توانست این صحنه‌ها را مدیریت کرده و سربلند باشد.

تیم داوری ایران در قضاوت فرانسه-آرژانتین سربلند بود

وی توضیح داد: تمامی تیم‌های آمریکای جنوبی از جمله آرژانتین در دقایق پایانی دیدار‌هایی که نتیجه را واگذار کرده اند، تلاش می‌کنند تا بازی را به حاشیه برده و بازی را از دست تیم داوری خارج کنند، اما تیم داوری ایران موفق شد این موضوع را در زمین مدیریت کند.

تیم داوری ایران شامل علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان قضاوت دیدار حساس تیم‌های ملی فرانسه و آرژانتین را در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی روسیه برعهده داشتند. 
تیم فوتبال فرانسه با نتیجه ۴ بر ۳ در این دیدار به برتری رسید و آرژانتین با «لیونل مسی» افسانه‌ای از جام جهانی روسیه خداحافظی کرد.

کارشناس داوری ایران تاکید کرد، هیچ شکی ندارد که تیم داوری ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ نیز با توجه به قضاوت‌های خوب گذشته خود، در دیداری حساس قضاوت خواهد کرد.
ترکی در عین حال توضیح داد: در روز‌های اخیر بسیاری از افراد انتظار دارند که تیم داوری ایران باید در فینال جام جهانی قضاوت کند، اما باید توجه داشت که امکان دارد دیداری در مرحله نیمه نهایی سنگین‌تر از دیدار فینال باشد و فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) ترجیح دهد که از تیم داوری ایران در آن دیدار استفاده کند؛ همیشه این گونه نیست که بهترین داور جام جهانی، دیدار فینال را قضاوت کند.

وی ادامه داد: فیفا بر اساس معیار‌های مختلف و با توجه به سنگین بودن دیدار‌های مراحل مختلف اقدام به انتخاب تیم داوری می‌کند؛ تیم داوری ایران حتی اگر در فینال سوت نزند، چیزی از ارزش هایش کم نخواهد شد. با این حال اطمینان دارم که تیم داوری ایران با توجه به قضاوت‌های خوبی که تاکنون داشته است، در مرحله بعد نیز سوت خواهد زد.

این کارشناس داوری تصریح کرد که چیدمان داوری توسط فیفا کار بسیار دشواری است و تنها به مسائل فنی مرتبط نمی‌شود، بلکه شخصیت داور و نحوه مدیریت آن در زمین نیز در این زمینه تاثیرگذار است. 

ترکی در عین حال گفت: درخشش و قضاوت خوب تیم داوری ایران در جام جهانی شاید برای برخی شگفت آور باشد، اما قطعا برای جامعه داوری ایران سورپرایز نیست، زیرا آن‌ها شناخت خوبی از داور‌های خودمان دارند و ما انتظار این درخشش را داشتیم.

وی ادامه داد: ما به توانایی داور‌های ایران ایمان داشتیم و می‌دانستیم با وجود هجمه‌هایی که در داخل کشور علیه داوری و حتی همین تیم داوری وجود دارد، ظرفیت بزرگی در جامعه داوری موجود است.
این کارشناس داوری همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولین به جامعه داوری و دیدن شایستگی‌های آن‌ها شد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین