کد خبر: ۵۳۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

۲۴ هزار کلاس درس تهران نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است/ ۹۱۸ مدرسه تهران دوشیفته‌اند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که ۸۰۰۰ کلاس درس در تهران نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۴ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم سازی‌اند، گفت: برآورد اولیه برای تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تهران ۲۳۰۰ میلیارد تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :
 مهرالله رخشانی مهر در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد، با بیان این‌که در استان تهران ۹۱۸ مدرسه دوشیفته داریم، گفت: ۷۵۰ مورد از این مدارس در شهرستان‌ها و مابقی در شهر تهران‌اند.

وی افزود: سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸.۳۹ مترمربع است. سرانه میانگین فضای آموزشی کشوری ۵.۱۸ مترمربع است و این سرانه در تهران ۴.۲۶ مترمربع است. در واقع کسری سرانه فضای آموزشی تهران نسبت به میانگین ۰.۹۲ مترمربع است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به این‌که ۸۵۲۴ کلاس درس در تهران باید تخریب و بازسازی شوند، گفت: تهران از حیث نیاز به تخریب و بازسازی در کشور در رتبه اول است و زیر خط میانگین قرار دارد. در حال حاضر در کشور ۱۱ استان به لحاظ سرانه آموزشی زیر خط میانگین‌اند.

رخشانی مهر افزود: همچنین ۱۴ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی در تهران داریم و تهران از این حیث نیز در رتبه اول است.

وی با بیان این‌که برآورد اولیه برای تخریب، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس تهران ۲۳۰۰ میلیارد تومان است، گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تهران نیز ۱۴۹ میلیارد تومان نیاز است.

وی ادامه داد: با این روند توزیع اعتبارات، اگر بخواهیم به نُرم میانگین سرانه در تهران برسیم، حدود ۱۸ سال زمان نیاز داریم و اگر بخواهیم به سرانه استاندارد برسیم با این روند توزیع منابع، ۸۰ سال زمان نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهمیت و نقش خیرین مدرسه‌ساز، گفت: از ۶۸۰۰ مدرسه تحویلی مهر حدود ۵۰ درصد توسط خیرین در حال ساخت است. مردمی‌بودن خیرین مدرسه‌ساز مهمترین ویژگی آن‌هاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین