کد خبر: ۵۳۲۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
با تهدید از سوی رئیس‎جمهور و یک فرمانده ارشد ایران و افت ذخایر انبار‌های نفت آمریکا

قیمت نفت به بالای ۷۸ دلار رسید/ ترامپ: اوپک همین حالا قیمت نفت را کاهش دهد

با تهدید از سوی رئیس‎جمهور و یک فرمانده ارشد ایران و افت ذخایر انبار‌های نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی، قیمت نفت برنت بالا رفت. ترامپ در توئیتر نوشت: اوپک انحصاری باید به یاد آورد که قیمت های بنزین بالا است و آنها باید اندکی کمک کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
روز چهارشنبه، قیمت نفت برنت با تهدید از سوی یک فرمانده ارشد ایران و افت ذخایر انبار‌های نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی بالا رفت.قیمت نفت به بالای ۷۸ دلار رسید/ ترامپ: اوپک همین حالا قیمت نفت را کاهش دهد

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرگزاری رویترز نوشت: پس از این که یک فرمانده سپاه پاسداران ایران اعلام کرد درصورتی‌که ایالات‌متحده مانع صادرات نفت خام ایران شود، آماده است تا جلوی صادرات نفت منطقه را بگیرد، قیمت نفت به بالای ۷۸ لار جهش کرد. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر ۴۸ سنت بالا رفت و به ۷۸.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی با ۱۹ دلار افزایش به قیمت ۷۴.۳۳ دلار در هر بشکه رسید و به رکورد میان‌روزی روز سه‌شنبه خود که بالای ۷۵ دلار بود و بالاترین نرخ ۳.۵ ساله این شاخص نفتی بود، نزدیک شد.

به نوشته خبرگزاری مهر؛ قیمت نفت آمریکا در معاملات امروز بسته نخواهد شد چراکه بازار‌های آمریکا به علت روز استقلال تعطیل هستند. (تغییر قیمت‌های این شاخص به معاملات بازار‌های دیگر جهان وابسته است)

رییس‌جمهور ایران، حسن روحانی، در روز سه‌شنبه تهدید کرد درصورتی‌که واشنگتن به روند خود برای فشار آوردن به کشور‌ها برای توقف خرید نفت از ایران ادامه دهد، صادرات نفت منطقه را مختل خواهد کرد.

موسسه سوخت آمریکا اعلام کرد در هفته منتهی به ۲۹ ژوئن ذخایر انبار‌های نفت آمریکا، ۴.۵ میلیون بشکه افت کرد و به ۴۱۶.۹ میلیون بشکه رسید. این درحالیست که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند از میزان ذخایر ۳.۵ میلیون بشکه کاسته شود.

میزان ذخایر در مرکز واردات کوشینگ اوکلاهاما، ۲.۶ میلیون بشکه کاهش یافت. میزان ذخایر کوشینگ پس از این‌که تشکیلات صادرات نفت سین‌کرود کانادا که روزانه ۳۶۰ هزار بشکه نفت را به آمریکا منتقل می‌کرد دچار مشکل شد، در حال افت می‌باشد.

درخواست ترامپ از اوپک

رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در توئیتر نوشت که آمریکا در مقابل دلارهای اندک از بسیاری از اعضای اوپک حمایت می کند و این حمایت باید یک جاده دو طرفه باشد و اوپک باید قیمت های بالای نفت را کاهش دهد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در توئیتر سازمان کشورهای صادر کننده نفت "اوپک" را متهم کرد که قیمت های نفت را بالا می برند و از اوپک خواست تا اقدامات بیشتری برای کاهش قیمت نفت انجام بدهد.

به گزارش تسنیم، ترامپ در توئیتر نوشت: اوپک انحصاری باید به یاد آورد که قیمت های بنزین بالا است و آنها باید اندکی کمک کنند. در حالی که آنها قیمت ها را بالا می برند آمریکا از بسیاری از اعضای اوپک در برابر دلارهای بسیار اندکی حمایت می کند. این باید یک جاده دو طرفه باشد. قیمت ها را همین حالا کاهش دهید.

رئیس جمهور آمریکا طی هفته های اخیر بارها از کشورهای عضو اوپک درباره قیمت بالای نفت انتقاد کرده بود. افزایش قیمت بنزین می تواند به یک دردسر سیاسی برای ترامپ پیش از انتخابات میان دوره کنگره در ماه نوامبر تبدیل شود.

ترامپ روز شنبه در توئیتی نوشت که عربستان با افزایش 2 میلیون بشکه ای تولید نفت موافقت کرده است.

سران عربستان سعودی نیز به آمریکا اطمینان داده اند که دارای ظرفیت افزایش تولید 2 میلیون بشکه ای در روزه بوده و کاهش تولید ایران و ونزوئلا را جبران خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
عربستان در قیمت با امریکا هماهنگ است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین