کد خبر: ۵۳۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

همه چیز درباره انتخاب آتلیه عروسی

مراسم عروسی یکی از مهمترین وقایع زندگی هر فردی محسوب می شود. ما انسان ها تمایل زیادی به جاودانگی داریم
آفتاب‌‌نیوز :
فیلمبرداری و عکاسی از مراسم عروسی یکی از بخش های مهم آن است. استخدام یک عکاس و یا فیلمبردار و یا همکاری با یک آتلیه عروسی امری است که هزینه بالای خود را دارد و با بودن انواع و اقسام آتلیه ها، انتخاب یک فیلمبردار و عکاس حرفه ای که بتواند مراسم شما را به خوبی ثبت کند باید به دقت انجام شود و برای آن باید وقت گذاشت.


اقدامات لازم برای انتخاب آتلیه عروسی
برای انتخاب یک آتلیه عروسی مناسب و یک عکاس و فیلمبردار حرفه ای که بتواند مهمترین لحظات زندگیتان را در تصویر ها ثبت کند باید سه کار کلی را دنبال کنید.

 
اولین اقدام شما باید پیدا کردن آتلیه و عکاسانی باشد که کار آن ها منطبق بر سلیقه شما باشد و به اصطلاح بگویید که کار آنها را قبول دارید.


دومین اقدام شما رفتن به آتلیه های انتخابی خود و مصاحبه با مالکان آتلیه ها و در صورت امکان مصاحبه با عکاسان و فیلمبرداران است. بدین منظور باید بتوانید در این دیدارهای خود، با توانایی عکاسان آشنا شوید.

 

بعد از پیدا کردن آتلیه ها و عکاسان و دیدار با آنها، نوبت به انتخاب بهترین گزینه برای مراسم عروسی خود می رسد. اینجاست که توجه به چند نکته کوچک می تواند شما را در این انتخاب یاری کند.

در انتخاب آتلیه عروس باید به نکات زیادی توجه کرد اغلب مردم فقط با مشاهده عکس ها و فیلم هایی که به عنوان نمونه کار به آن ها نشان می دهند اکتفا می کنند اما برای انتخاب آتلیه عروس خوب بسیار نکاتی بیشتری است که باید آن ها را مدنظر قرار دهید که برخی از آن ها را می توانید در لیست زیر مشاهده فرمایید.


ساخت فیلم عروسی به مشابه نمونه کارهای قبلی


داشتن مجوز رسمی

متعهد بودن و همراه بودن در کل روز مراسم عروسی

امنیت عکس ها و فیلم ها


نوع دوربین های فیلمبرداری

 

دارا بودن کادر آقا و خانم

 

مشخص کردن تعداد افرادی که در روز عروسی شما حاضر خواهند شد.

 
آتلیه مورد نظر شما باید قبل از مراسم فضای تالار عروسی و یا باغ تالار را مشاهده و بررسی کند تا بهترین زوایای جایگذاری دوربین ها فیلم برداری و عکاسی مشخص نماید.


اگر از جمله خانواده های مذهبی هستید به سراغ آتلیه هایی بروید که تمام پرسنل آنها خانم هستند و به باغ های شخصی بروید زیرا معمولا باغ هایی که آتلیه دار ها به شما پیشنهاد میدهند باغ هایی هستند که هم زمان چند عروس و داماد دیگر و اکیپ عکاسی آنها در حال گرفتن عکسهای عروسی خود هستند.


از دیگر وظایف آتلیه بررسی نور فضای باغ عروسی و یا تالار پذیرایی است ، بدین منظور که در صورت مناسب نبودن نور محیط ، باید تدابیری در جهت بهبود وضعیت نور برای جلوگیری از افت کیفیت فیلم و عکس مراسم عروسی شما بیندیشد.

آتلیه ای را انتخاب کنید که محیط آن زیبا و جذاب است و از رنگهای خاص استفاده شده باشد. زیرا محیط در عکس شما بسیار تاثیر گذار است و به این موضوع توجه کنید که آتلیه مجهز به سیستم نور پردازی باشد.

قبل از انتخاب آتلیه عکاسی خود با عکاس خود صحبت کنید و از او بخواهید عکس های قبلی خود را بدون ادیت و با ادیت به شما نشان دهد و به روتوش عکسها، بگ گراند عکس ها، نور عکس ها و محیط عکاسی دقت کنید. به نور پردازی در فضای باز عکس های عروس و داماد توجه کنید و عکسها را قبل و بعد از ادیت با هم مقایسه کنید و توجه کنید که عکسها نور پردازی مصنوعی نشده باشد.همچنین کیفیت عکس های فضای باز باغ عروسی و یا فضای بسته داخل تالار را بررسی کنید.

فیلم خوب عروسی و کلیپ اسپرت روز عروسی؛ فیلم نامه ی خوب و عکاس حرفه ای میخواهد و تنها دوربین های خیلی مجهز دلیل ثبت کردن عکسهای خوب نیستند و فقط این کار هزینه ی شمار را بالا میبرد. با دوربین های ساده تر هم میشود عکس هایی زیبا خلق کرد. بعضی از آتلیه داران مدعی میشوند که عکس های ما به روز است این صحبت اصلا درست نیست زیرا عکس ورژن نیست که هر ماه آپدیت شود. عکس باید با سلیقه ی عروس و داماد همسو باشد . 

روز عروسی شما یک روز تکرار نشدنی است پس اجازه بدهید حس واقعی شما مثل استرس، خنده های طبیعی، گریه، شادی و … در عکس ها نمایان باشد. 

به سابقه کار عکاس و آتلیه عروس توجه کنید زیرا سابقه بی تاثیر در تجربه نیست.


فیلم بردار و عکاس باید رفتار بهتر و صمیمی تری با عروس و داماد داشته باشند زیرا عروس داماد احساس راحتی بیشتر با عکاس میکنند و بطور مثال از گرفتن عکس های احساسی در عکس خجالت نمیکشند و عکس ها طبیعی تر میشود.
خبرفوری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین