کد خبر: ۵۳۳۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳

التهاب بازار خودروهای خارجی کاهش می‌یابد/ به‌زودی خودروهای تعهد شده تحویل مشتریان خواهد شد

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: در آینده نزدیک با عرضه و تسهیل آزادسازی خودروهای در گمرک مانده، افزون بر تنظیم بازار خودروهای خارجی قیمت‌های کاذب در این حوزه نیز قدری تعدیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
میثم رضایی با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر ترخیص هرچه سریع‌تر تمامی اموال باقی‌مانده در گمرکات کشور به وزیر کشور، گفت: سیاست اخیر دولت در راستای تخیله گمرکات از کالاهایی که به‌طور قانونی به داخل کشور آمده‌اند اما درگیر و دار بخشنامه‌های دولتی وارد سرزمین اصلی و بازار نشده‌اند، اگرچه تصمیمی دیرهنگام است اما بدون شک اثرات مثبتی در بازار خواهد داشت.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو  افزود: تاکید وزیر صنعت خطاب به وزیر اقتصاد درباره تسریع در انجام این فعالیت که منجر به ترخیص خودروها و همچنین تحویل این کالاها به مشتریان خواهد شد، بدون شک تعدیل قیمت‌ها در بازار و تنظیم عرضه و تقاضا را در پی خواهد داشت. چراکه در این میان شرکت های واردکننده بسیاری از ماه های پیش تعهدات عمل نشده ای در قبال مشتریان داشتند که با این تصمیم می‌توانند به تعهدات‌شان عمل کنند.

رضایی تاکید کرد: بر این اساس خودروهای ثبت سفارش شده و دارای قبض انبار در گمرکات کشور که عدم ترخیص آن موجب بروز مشکلات بسیاری برای شرکت‌های واردکننده خوردو و مشتریان‌شان شده بود به‌زودی از گمرکات کشور آزاد و به دست مشتریان خواهد رسید.

وی درباره اثرات این تصمیم در کوتاه‌مدت نیز گفت: به نظر می‌رسد با تصمیم اخیر رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت در آینده نزدیک با افزایش عرضه خودرو به بازار و تزریق خودروهای درگمرک مانده به بازار شاهد تنظیم قیمت ها و همچنین ایفای تعهدات شرکت های واردکننده به مشتریان شان باشیم.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: بر این اساس افزایش مدت زمان ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده و دارای قبض انبار در گمرک به 6 ماه نیز یکی از سیاست های تیم اقتصادی دولت در همین راستا است که بدون شک موجب تحویل خودروهای از پیش تعهد شده به مشتریان و ساماندهی بیشتر بازار خودروهای خارجی خواهد شد.

رضایی در پایان گفت: دستور رئیس‌جمهور درباره ترخیص محصولات و کالاهای در گمرک مانده با هدف تنظیم بازار و همچنین متوازن سازی عرضه و تقاضا در بازارهای مختلف به خصوص بازار خودروهای خارجی بوده که طبق اطلاعات موجود در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.

صدا و سیما 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین