کد خبر: ۵۳۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۳
عضو هیات اجرایی انتخابات شوراها اعلام کرد:

دلایل رد صلاحیت اعضای نهضت آزادی

آفتاب‌‌نیوز : وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، توضیح داد: عملکرد هیات‌های اجرایی در رد صلاحیت نامزدهای نهضت آزادی دقیقا منطبق با قانون بوده و موارد و مصادیق آن هم روشن است. 

کریمی افزود: در قانون انتخابات تصریح شده که افراد وابسته به احزاب غیر قانونی نمی‌توانند به عنوان کاندیدا در انتخابات حاضر باشند. در مورد نهضت آزادی هم انتصاب برخی از ثبت نام کنندگان به این تشکل کاملا محرز بود و برخی دیگر هم در فرم نام‌نویسی خود قید کرده بودند که در نهضت آزادی ایران، عضویت دارند. 

وی تاکید کرد: عملکرد هیات‌های اجرایی در رد صلاحیت نامزدهای نهضت آزادی کاملا قانونی و مستندات آن هم مشخص است. 

عضو هیات اجرایی انتخابات شوراها در تهران در پاسخ به این پرسش که «چگونه صلاحیت نامزدهای برخی تشکل‌های اصولگرا که به مانند نهضت آزادی مجوز فعالیت حزبی ندارند، در این انتخابات تایید شده است؟» اظهار داشت: این تشکل‌ها هیچ عضوی را به صورت مشخص ندارند و کسی هم به واسط عضویت در این گروه‌ها نامزد انتخابات نشده بود. 

کریمی با بیان اینکه «علاوه بر قانون، نظر حضرت امام هم درباره نهضت آزادی روشن است» گفت: البته از نظر من در صورت عدم وجود منع قانونی، باید اعضای نهضت آزادی تایید صلاحیت می‌شدند تا با حضور در انتخابات، مقبولیت آنها در نزد افکار عمومی روشن شود. 

وی افزود: اعضای نهضت آزادی تنها با هدف مطرح کردن خود و نیز ایجاد جنجال در صورت رد صلاحیت، نامزد انتخابات می‌شوند اما خودشان هم می‌دانند که هیچ‌ زمینه و پایگاهی در میان مردم ندارند. 

عضو هیا‌ت‌های اجرایی انتخابات شوراها، تصریح کرد: مگر آن یکی دوباری هم که اعضای نهضت آزادی با برخی وساطت‌ها در انتخابات حاضر شدند، چقدر رای آوردند که ادعای برخورداری از پایگاه مردمی دارند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین