کد خبر: ۵۳۴۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

هوای گرم عملکرد مناسب مغز انسان را مختل می‌کند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، موج گرما عملکرد مناسب مغز انسان را مختل می‌سازد و این موضوع در مورد کارمندان اداره‌ها، دانشجویان و دانش آموزان صادق است.
آفتاب‌‌نیوز :
این مطالعه که توسط محققان دانشگاه‌هاروارد در آمریکا انجام شد، نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه‌های مطلوب خنک‌کننده هوا در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و اداره‌ها می‌تواند به برطرف شدن این مشکل کمک کند.

مطالعه قبلی درزمینهٔ تأثیر امواج گرما بر سلامت و توانایی‌های روانی تنها به افراد آسیب‌پذیرتر جامعه مانند سالخوردگان و کودکان محدودشده بود.

این موضوع تصور اشتباهی ایجاد می‌کرد که متوسط افراد در معرض خطر ناشی از امواج گرما قرار ندارند.

اما با توجه به اینکه بروز درجه حرارت‌های بالاتر درنتیجه تغییرات اقلیمی در حال عادی شدن است، محققان دانشگاه‌ هاروارد این بررسی را بر افراد بیشتری گسترش دادند.

آن‌ها در این مطالعه دانشجویان را در طول تابستان داغ بوستون مورد ارزیابی قراردادند و عملکرد دانشجویانی را که در خوابگاه‌های گرم زندگی می‌کردند، با عملکرد دانشجویانی مقایسه کردند که خوابگاه‌های آن‌ها از دستگاه‌های مطلوب خنک‌کننده هوا برخوردار بود.

محققان متوجه شدند، دانشجویانی که در ساختمان‌های گرم زندگی می‌کردند در قیاس با آن‌هایی که در اتاق‌هایی زندگی می‌کردند که دستگاه خنک‌کننده هوا داشت، عملکرد بدتری در آزمون‌های حل مسئله و حافظه داشتند به‌طوری‌که این آزمون‌ها را به‌طور متوسط 13 درصد بدتر انجام دادند.

داده‌های ناشی از این مطالعه و سایر مطالعات نشان می‌دهد که بهترین عملکرد انسان‌ها در محیط‌هایی به دست می‌آید که دمای مناسبی داشته باشد و این موضوع در مورد دانش آموزان، کارمندان اداره‌ها نیز صادق است.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشرشده است.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین