کد خبر: ۵۳۴۴۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

اسکاتلندی‌ها هم ترامپ را نخواستند/تظاهرات گسترده مخالفان رییس جمهور امریکا

هزاران تن از مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا در سومین روز از اقامت وی در انگلیس، به دعوت نهاد‌های حقوق بشری و مخالف جنگ روز شنبه در شهر ادینبرو اسکاتلند تظاهرات کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسکاتلندی‌ها هم ترامپ را نخواستندتظاهرکنندگان در این حرکت اعتراضی به نام «کارناوال مقاومت» پس از تجمع در مقابل پارلمان اسکاتلند به سمت پارک میدوز راهپیمایی کردند.

آن‌ها پارچه و شعارنوشته‌هایی را در دست دارند که در آن حضور رئیس‌جمهوری آمریکا در انگلیس، سیاست‌های او و حمایت لندن از ترامپ محکوم‌شده است. در این تظاهرات همچنین معلولینی که روی ویلچر نشسته و کودکانی که با والدین خود به نشان اعتراض به ترامپ حاضرشده‌اند، دیده می‌شوند.

اسکاتلندی‌ها هم ترامپ را نخواستند/تظاهرات گسترده مخالفان رییس جمهور امریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا که پنجشنبه گذشته برای سفری کاری وارد انگلیس شد، جمعه شب پس از ملاقات با نخست‌وزیر و ملکه الیزابت دوم راهی اسکاتلند شد. این سفر به‌رغم مخالفت گسترده مردم انگلیس و در میان تدابیر شدید امنیتی صورت گرفته است. ترامپ در مدت اقامتش در لندن از ترس رویارویی با معترضان، دیدار‌های خود را خارج از این شهر برگزار کرد.

وی امروز (شنبه) و فردا را برای بازی در زمین‌های گلفش در منطقه آیرشایر اسکاتلند سپری خواهد کرد. همین مساله سبب شده است که فشار زیادی به دستگاه‌های امنیتی انگلیس برای حفاظت از رئیس‌جمهوری آمریکا وارد شود.

بر اساس گزارش‌ها، شماری از معترضان اسکاتلندی از صبح امروز تا حد مجاز تعیین‌شده از سوی پلیس، در نزدیکی زمین گلف ترامپ تجمع کرده و علیه وی شعار می‌دهند. آن‌ها همچنین پارچه نوشته و شعارنوشته‌هایی را در اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی، نژادپرستی و جنگ‌طلبانه او در دست دارند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته همزمان با دیدار ترامپ و «می»، هزاران تن از مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا در لندن تظاهرات گسترده‌ای برگزار کرده و با سردادن شعار‌های اعتراضی تاکید داشتند که خواهان رابطه ویژه با ایالات متحده نیستند.
شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی که تعداد آن‌ها حدود ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده‌شده است، پس از تجمع در مقابل ساختمان بی. بی. سی
به سمت میدان مشهور ترافلگار راهپیمایی کردند. آن‌ها در شعار‌های خود سیاست‌های کاخ سفید را عامل ترویج خشونت و درگیری و ترامپ را نماد تنفر، فقر و ورشکستی خواندند.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در سخنانی، درباره ضرورت ایجاد همدلی و برچیدن دیوار جدایی تاکید کرد. او که از سوی شرکت‌کنندگان با سردادن شعار‌هایی که در میان طرفدارانش معروف است مورد استقبال قرار گرفت افزود که افراد حاضر در این حرکت اعتراضی، حامی دمکراسی، اتحاد و امید هستند.

ترامپ پیش از سفر به انگلیس در جمع خبرنگاران گفته بود که انگلیسی‌ها علاقه زیادی به او دارند. بر همین اساس قرار بود طرفداران ترامپ امروز تظاهرات بزرگی را در حمایت از وی برگزار کنند که تاکنون با استقبال زیادی روبه رو نشده است.
ترامپ فردا (یکشنبه) انگلیس را به مقصد فنلاند برای ملاقات با رئیس‌جمهوری روسیه ترک خواهد کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین