کد خبر: ۵۳۴۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

اولیای دم سیدامامی از رئیس صدا و سیما شکایت کردند/ هم دروغ گفتند،هم تهمت زدند،هم توهین کردند

موکلانم تحت عناوین اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا، توهین و اقدام علیه امنیت ملی، شکایت خود را علیه افراد مزبور مطرح کردند که این شکایت برای رسیدگی به شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وکیل مدافع اولیای دم کاووس سید امامی از شکایت موکلانش علیه رئیس، معاون سیاسی و مدیر شبکه دوم صدا و سیما و همچنین تهیه کننده برنامه خبری ۲۰:۳۰ و عوامل تولید برنامه "منطقه ممنوعه" خبر داد.

پیام درفشان  با اعلام این خبر گفت: مهران و رامین سیدامامی به عنوان اولیای دم کاووس سیدامامی علیه این افراد و تهیه کننده، عوامل تولید و آمر تهیه برنامه ای تحت عنوان "منطقه ممنوعه"، شکایتی را در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح کردند.

این وکیل دادگستری افزود: موکلانم تحت عناوین اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا، توهین و اقدام علیه امنیت ملی، شکایت خود را علیه افراد مزبور مطرح کردند که این شکایت برای رسیدگی به شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است.

درفشان ادامه داد: برنامه منطقه ممنوعه برخلاف قانون اساسی، فرمان هشت ماده‌ای بنیانگذار جمهوری اسلامی، قانون حقوق شهروندی و همچنین قانون آیین دادرسی کیفری مبادرت به انتشار عکس‌های خصوصی مورث موکلان کرده این در حالی است که برابر اصل 22 قانون اساسی حیثیت مردم از تعرض مصون است و برابر اصل 39 قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد، ممنوع و موجب مجازات است.

وی اضافه کرد: همچنین برابر بند 6 فرمان 8 ماده‌ای بنیانگذار جمهوری اسلامی "هیچ کس حق ندارد... تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده ولو برای یک نفر فاش کند و تمام اینها جرم و گناه است."

وکیل مدافع اولیای دم سیدامامی افزود: در بند 7 همین فرمان حتی تعرض به آبروی ضد انقلاب ممنوع شده است. بند 8 قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی مصوب 15 اردیبهشت سال 83 مقرر داشته از افشای مضمون نامه‌ها و نوشته‌ها و عکس‌های فامیلی و فیلم‌های خانوادگی و ضبط بی‌مورد آنها خودداری شود. همچنین صدر ماده واحده آن مقرر داشته متخلفان از این قانون برابر قوانین موضوعه مجازات می‌شوند.

وی تصریح کرد: مورث موکلان بنده به اتهام جاسوسی دستگیر و قبل از اثبات اتهام و حتی صدور کیفرخواست در زندان فوت کرده است و برابر گزارش وزارت اطلاعات و سخنان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران که به عنوان تنها نهاد قانونی مبارزه با جاسوسی اعلام شده است، هیچ دلیلی مبنی بر وجود اتهام جاسوسی برای فعالان محیط زیستی وجود ندارد.

درفشان گفت: این برنامه قبل از اثبات جرم و برخلاف موازین قانونی که ذکر می‌شود در دقیقه 2:30 این برنامه عنوان می‌دارد: "سید امامی با تشکیل موسسه میراث پارسیان با تیم سفارش شده از طرف سرویس‌های جاسوسی غرب بر روی بحران‌های محیط زیستی ایران به ویژه مسأله آب، چگونگی قحطی و خشکسالی، تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌داد و با پوشش این فعالیت‌ها اقدام به شبکه سازی و جذب نیرو می‌کرد."

همچنین در دقیقه 3:00 این برنامه عنوان می‌دارد: "هیچ منطقه‌ای برای او و تیمش ممنوعه نبود هرکجا که مراکز نظامی و امنیتی بود همانجا تحقیقات زیست محیطی آنها هم بود، ابتدا اطلاعات وجود این مکان‌ها از طریق سرویس‌های جاسوسی و ماهواره‌ای می‌گرفتند و برای رصد دقیقتر چتر فعالیت‌های محیط زیستی خود را در نزدیک آن مکان پهن می‌کردند."

در دقیقه 3:40 برنامه "منطقه ممنوعه" عنوان شد: "از سایت‌های موشکی نظامی و امنیتی تصویر برداشته و فاصله پرتاب تا فرود موشک را اندازه گیری می‌کردند". همچنین در دقیقه 4:12 این برنامه اظهار شده: "جایگاه سید امامی در نزد سرویس‌های بیگانه تا جایی بود که افسر عالی رتبه سازمان اطلاعات امریکا برای ورود به کشور از او اجازه می‌خواهد و سید امامی به او هشدار امنیتی می‌دهد تا فعلا از این سفر منصرف شود."

در دقیقه 5:54 این ادعا مطرح می‌شود: "این خودکشی، پالس و پیام امنیتی برای مخاطب مورد نظر سید امامی مخابره کرد" در دقیقه 6:45 این برنامه بیان می‌شود: "مهمترین اطلاعات امنیتی و نظامی این کشور را به دشمنان می‌فروخت"

وکیل مدافع اولیای دم سیدامامی اضافه کرد: فارغ از اینکه دستگاه بازداشت کنند مورث موکلان صلاحیت دخالت در مساله جاسوسی را نداشته و حق شکایت بر این مورد محفوظ است و فارغ از این که اتهام جاسوسی موکل تا این لحظه در مراجع قضایی ثابت نشده است و صرف نظر از اظهارات عجیبی که ناشی از صرفا ادعا و افترا و هتک حیثیت است که فردی حاضر شود مرگ خویش را وسیله مخابره، خبر ضد کشور خود قرار دهد اساسا امکان پخش چنین برنامه ای برخلاف ماده 91 قانون آئین دادرسی کیفری است.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
صدا وسیمای....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین