کد خبر: ۵۵۲۱۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده فعالان محیط زیستی اعلام کرد:

اتهام 5 متهم پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده از "جاسوسی" به "افساد فی‌الارض" تغییر کرد

وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی بازداشت شده، از تغییر اتهام 5 متهم این پرونده از جاسوسی به افساد فی الارض خبر داد و گفت: کیفرخواست این افراد به اتهام افساد فی الارض صادر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدحسین آقاسی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: زمانی که برای پنج متهم پرونده محیط زیست به اتهام جاسوسی کیفرخواست صادر شد، کیفرخواست صادره طبق روال معمول قانونی، نزد دادستان تهران رفت زیرا وفق قانون وقتی بازپرس قرار یا تصمیمی می‌گیرد، آن قرار یا تصمیم باید به تایید دادستان هم برسد تا منجر به صدور کیفرخواست شود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این وکیل دادگستری افزود: درهمین زمان، نامه‌ای به دست دادستان تهران می رسد که بر اساس مفاد آن، دادستان تصمیم می‌گیرد اتهام این افراد به افساد فی الارض تغییر کند. 

اتهام 5 متهم پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده از

وکیل مدافع تعدادی از متهمان پرونده فعالان محیط زیست گفت: بر اساس مجوز قانونی، دادستان این اختیار را دارد که با تصمیم بازپرس مخالفت کند و در اینجا اعلام می‌کند که باید اتهام این افراد از جاسوسی به افساد فی الارض تغییر کند. 

آقاسی ادامه داد: طبق قانون بازپرس می‌تواند روی نظر خود اصرار کند و در این موارد که بین دادستان و بازپرس اختلاف وجود دارد، مرجع رسیدگی و حل اختلاف دادگاه صالح است.

وی ادامه داد: بازپرس پرونده با نظر دادستان تهران مبنی بر تغییر اتهام از جاسوسی به افساد فی الارض مخالفت نمی‌کند و روز شنبه دوهفته پیش در جلسه‌ای با حضور وکیل متهمان که از وکلای مورد اعتماد رئیس قوه قضائیه (موضوع تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی کیفری)، اتهام افساد فی الارض را به متهمان تفهیم می‌کنند و بر اساس اتهام مزبور برای این پنج متهم کیفرخواست صادر می شود. 

وی ادامه داد: اکنون پروند مراحل قانونی را طی می کند تا کل هشت پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شود.

فعالان محیط زیست، مراد طاهباز، سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، عبدالرضا کوهپایه نزدیک به نه ماه است که در بازداشت موقت به سر می‌برند.

کاوس سید امامی هم یکی دیگر از بازداشتی‌های محیط زیستی بود که بهمن ماه سال گذشته خبر خودکشی او در زندان به خانواده‌اش اطلاع داده شد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ببب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
2
؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
فعال محیط زیست چه چیزی رو جاسوسی میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میشه برامون توضیح بدید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
خداوند به شمااجر بدهد که برای این بندگان خدا تخفیف قائل شدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
جاسوسی چه ربطی به فساد فی الارض دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین