کد خبر: ۵۳۵۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

سال گذشته چند گردشگر خارجی و زائر، مهمان حرم حضرت معصومه(س) شدند؟

رئیس اداره بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در سال گذشته 92 هزار گردشگر و زائر خارجی مهمان حرم حضرت معصومه (س) شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
کمال اردکانی در سومین نشست تخصصی گردشگری و معنویت تحت عنوان زیباشناختی در توریست معنوی که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) برگزار شد، عنوان کرد: در سال 96 حرم مطهر حضرت معصومه(س) میزبان 1020کاروان زیارتی گردشگران و زائران خارجی بود و 92 هزار گردشگر و زائر خارجی مهمان حرم حضرت معصومه (س) شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 450 تور حرم شناسی ویژه زائران بین المللی و افراد مسلمان از کشورهای خارجی برگزار شد. همچنین در این مدت 1700 حلقه معرفت برای زائران بین المللی بیش از 62 کشور جهان تشکیل شده است.

رئیس اداره بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س)  با بیان اینکه در سال گذشته از 23 هزار و 700 گردشگر خارجی غیر مسلمان و عمدتا مسیحی میزبانی کرده ایم، گفت: سال 94 در مجموع 13 هزار گردشگر مسیحی در حرم حضور پیدا کردند اما در سالهای 95 و 96 این رقم  127 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: گردشگران خارجی از 88 کشور و 4 قاره به حرم آمده‌اند که در مجموع 4 هزار و 100 مورد تور حرم گردی برای گردشگران خارجی غیر مسلمان برگزار کرده‌ایم، در این میان بیشترین بازدید کنندگان از فرانسه، ایتالیا، آلمان و هلند بوده‌اند.

به گزارش ‌ایسنا، اردکانی ادامه داد: این گردشگران پس از سفر به قم بیش از 1000 توئیت مرتبط با زیارت حضرت معصومه(س) و علاقه خود به شهر قم داشته‌اند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین