کد خبر: ۵۳۵۴۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷

سپاه از فعالیت اقتصادی سودی نمی‌برد/ به خواست دولت‌ها وارد عرصه اقتصادی شدیم

رئیس اداره زمینی معاونت عملیات سپاه با تاکید بر اینکه سپاه از انجام پروژه‌های اقتصادی سودی نمی برد گفت: حضور سپاه در این پروژه‌ها به نفع ملت ایران است و تا کنون به خواست دولت‌ها وارد عرصه اقتصادی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار میریان، رییس اداره زمینی معاونت عملیات سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران با کمک بسیج مستضعفان توانمندی‌هایی را در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن ایجاد کرده که این توانمندی‌‌ها علاوه بر اینکه در خدمت قدرت نظامی است می‌تواند در خدمت عمران و آبادانی کشور نیز قرار گیرد.

او با اشاره به حضور سپاه در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصادی بیان کرد: بر اساس ماده 148 قانون اساسی که به نیروهای مسلح اجازه داده در زمان صلح در امور عمرانی به‌ کار گرفته شوند؛ سپاه به این عرصه ورود کرده است.

رئیس اداره زمینی معاونت عملیات سپاه با تاکید بر اینکه سپاه از انجام پروژه‌های اقتصادی سودی نمی برد گفت: حضور سپاه در این پروژه‌ها به نفع ملت ایران است و تا کنون به خواست دولت‌ها وارد عرصه اقتصادی شده است.

سردار میریان با ذکر نمونه هایی از خدمت رسانی سپاه و بسیج مستضعفین در شرایط بحرانی کشور بیان‌کرد: بسیج و سپاه خود را بدهکار انقلاب می‌داند، پاسدار این انقلاب است و از انقلاب، اسلام و کشور خود دفاع می‌کند و در مقام عمل آن را به اثبات رسانده است.

رئیس اداره زمینی معاونت عملیات سپاه بر لزوم تکیه بر توان داخلی تاکید کرد و گفت: ملت شریف ایران بدانند از پس این توانمندی‌ها، استقلال داخلی حاصل می‌شود و یکی از توانمندی‌های داخل نیز توانمندی‌است که سپاه در مدیریت کار ایجاد کرده است.

سردار میریان با اشاره به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان آخرین دستاورد قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه بیان کرد: این اقدام سپاه که موجب خودکفایی کشور در زمینه بنزین شد، توطئه دشمن را در جلوگیری از ورود بنزین به کشور خنثی کرد. ضمن اینکه تمام امکانات ایجاد شده در این پالایشگاه تولید داخل است و دانش فنی آن نیز از دانشگاه های داخل و مهندسان ایرانی گرفته شده است.

وی ادامه داد: این پروژه مقرر شده بود توسط سه شرکت توتال، شل و هیوندا انجام شود اما هر سه شرکت این پروژه را رها کردند و پس از آن سپاه وارد این پروژه شد. جای تعجب است که مسئولان علی رغم سبقه خلف وعده توتال، مجدد به آن اعتماد می کنند.

سردار میریان در پایان مطرح کرد: اگر دولتمردان می خواهند توتال هرچه سریع‌تر پروژه در دست خود را به سرانجام برساند این تهدید را داشته باشند که پروژه را به سپاه واگذار خواهند‌کرد، در این صورت خواهند دید توتال چگونه به تعهدات خود عمل خواهد کرد چرا که این دست از شرکت‌ها می‌خواهند اقدامی در داخل صورت نگیرد و توانی نیز در داخل تقویت نشود.
رادیو گفتگو 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین