کد خبر: ۵۳۵۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

کاشت چمن در تهران ممنوع شد/شهروندان، تخلفات را به ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گزارش دهند

عضو شورای شهرتهران با اشاره به صدور بخشنامه‌ای جدید از سوی سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از ممنوعیت کاشت چمن در تهران خبر داد و از شهروندان خواست تخلفات را از طریق سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع‌رسانی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با افزایش دمای تهران و بحران کم‌آبی، نحوه‌ی آبیاری فضای سبز توسط پیمانکاران شهرداری تهران؛ این روزها همه را نگران کرده است. در شرایطی که کشور با تنشِ آبی روبه‌روست و مردم استان‌های جنوبی کشور با تانکر به آب دسترسی پیدا می‌کنند، آبیاری فضای سبز تهران به صورت فعلی که بسیار دست و دل‌بازانه به‌نظر می‌رسد به معنای بی‌توجهی به مشکلات کشور است.

حجت نظری با تاکید بر اهمیت این موضوع گفت:‌ نحوه آبیاری فضای سبز تهران و گیاهانی که برای کاشت در فضای سبز تهران انتخاب می‌شوند، همواره انتقادات بسیاری را از سوی کارشناسان و شهروندان برانگیخته‌ است، تعداد زیادی از کارشناسان و شهروندان نسبت به این مساله اعتراض دارند. در همین راستا از همان روزهای اولیه تابستان در این خصوص به مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای شهر تهران تذکر دادیم و از ایشان خواستیم در مورد کاشتِ گیاهانِ نامتناسب با اقلیم تهران به ویژه چمن تجدیدنظر شود و آبیاری این فضاها نیز در زمان‌های مناسبی صورت گیرد.

عضو شورای شهر با اشاره به دو بخشنامه‌ای که علی‌محمد مختاری به شهرداران مناطق مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، مدیرعامل سازمان میادین میوه وتره‌بار و مدیریت مجموعه اراضی عباس آباد در خصوص نحوه آبیاری فضای سبز ارسال کرده است، گفت:‌ براساس این بخشنامه، آبیاری فضای سبز از سوی پیمانکاران شهرداری از ساعت ۱۸ تا ۶ صبح روز بعد باید انجام شود تا از تبخیر آب و هدررفت آن جلوگیری شود و با پیمانکاران متخلف برخورد می‌شود.

نظری با اشاره به بندهای دیگر این بخشنامه ادامه داد: براساس این بخشنامه کاشتِ چمن در سطحِ شهر ممنوع شد. همچنین در این بخشنامه تاکید شده که از گیاهان متناسب با اقلیم تهران استفاده شود و دیگر در تهران چمن کاشته نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با تاکید بر اینکه در این بخشنامه مقرر شده با پیمانکاران متخلف برخورد شود، افزود: همه شهروندان در برابر آیندگان مسئول هستند. از شهروندان می‌خواهیم تخلفات درخصوص نحوه آبیاری را به سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸اطلاع‌رسانی کنند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
این مسخره ترین اقدام ممکن هست . تمام کشورهای پیشرفته سعی میکنند با چمنکاری علاوه بر جنبه زیبایی , مردم کمتر خاک آلود و کثیف بشند تا نیاز کمتری هم به شستشو داشته باشند , اونوقت توی تهران پایتخت همچین کاری صورت بگیره خیلی نوبره

" چمن آفریقایی برمودا گراس " نیاز چندانی به آب نداره و حتی رطوبت محیط براش کافیه , شهرداری بهتره بذر این چمن رو در اختیار اماکن و کسانی که مشغول فضای سبزند قرار بده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین