کد خبر: ۵۳۵۵۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

عضو سابق کنگره آمریکا: ترامپ از پوتین می‌ترسد

عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به خیانت و مخدوش کردن اعتبار این کشور در جهان متهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جیم موران، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به خیانت و مخدوش کردن اعتبار آمریکا در جهان متهم کرد.

جیم موران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره انتقادها از موضع دونالد ترامپ در برابر روسیه گفت: بسیار مهم است که به آنچه در نشست هلسینکی رخ داد، توجه کنیم. نشست خبری دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا بیش از آنکه گزارش دستگاه های اطلاعاتی ما را بپذیرد، تحت تاثیر سخنان دشمنان ما قرار می گیرد. چنین کاری به مثابه خیانت به کشور است.

وی افزود: اگر رئیس جمهور دموکرات بود، جمهوریخواهان درخواست های زیادی را برای برکناری او مطرح کردند. متاسفانه جمهوریخواهان از طرفداران ترامپ می ترسند. تصور کنید اگر رئیس جمهور کِندی در برابر رئیس جمهور خروشچُف در دهه شصت قرن گذشته تسلیم شده بود، امروز تسلیحات هسته‌ای در کوبا، ما را تهدید می کرد. اگر رونالد ریگان در برابر گورباچف عقب نشینی می کرد، او قدرت شوروی سابق را احیا می کرد. ریگان اصول ما را زیر پا نگذاشت. امروز رئیس جمهوری داریم که به اعتبار ما در سراسر جهان، ضربه می زند و به تقویت رئیس جمهور پوتین کمک می کند. فکر نمی کنم پس از اجلاس هلسینکی بتوانیم جایگاه بین المللی خود را بار دیگر به دست آوریم. ترامپ از پوتین می‌ترسد.

موران همچنین گفت: طرفداران ترامپ هر کاری که او می خواهد، صورت می دهند. اما این مسئله به او مجوز نمی دهد که اقداماتی علیه منافع ملی آمریکا صورت دهد. رفتار ترامپ علیه منافع ملی آمریکا بود. اقدام ترامپ مانند آن است که شما سارق اشیای قیمتی در خانه خود را به ضیافت شام دعوت کنید. ترامپ باید پوتین را برای اقداماتش در انتخابات آمریکا، بازخواست می کرد. پوتین نمی خواهد انتخابات آمریکا آزاد و دموکراتیک باشد. ترامپ از دخالت پوتین در انتخابات حمایت کرد که چنین اقدامی خیانت است. ترامپ به خوبی شرایط طرفداران خود را می داند و از خواسته های آنها سوء استفاده می کند. سیاست خارجی ما امروز تحت تاثیر رئیس جمهوری است که بر خلاف امنیت ملی آمریکا و سیاست متعارف ما از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون رفتار می کند. ما از دیکتاتورها حمایت نمی کنیم. ما از انتخابات دموکراتیک حمایت می کنیم. ما از مطبوعات آزاد و آزادی هایی دفاع می کنیم و پوتین اجازه آنها را در روسیه نمی دهد. باید در برابر ترامپ بایستیم. پوتین می خواهد شرایط آمریکا کاملا تغییر کند.

وی افزود: جمهوریخواهان به علت پیش رو بودن انتخابات میان دوره ای کنگره، مسایل ملی را نادیده می گیرند و بر مسایل محلی متمرکز می شوند. بسیاری از آنها به علت رفتارهای ترامپ احساس می کنند در تنگنا قرار گرفته اند. اکنون ملت آمریکا باید تصمیم بگیرد. برگزاری انتخابات سالم و آزاد، فرصتی برای ملت آمریکاست تا نظر خود را بیان کند. بسیاری از افرادی که به ترامپ رای دادند، از موضع گیری‌های او در حمایت از پوتین شگفت زده می شوند. تنها راهی که بتوانیم به صورت مسالمت‌آمیز، اوضاع فعلی را تغییر دهیم، انتخابات آینده است.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین