کد خبر: ۵۳۶۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

خرم: مشکلی با وزیر ندارم/ دو شغله بودم و باید از صندوق می‌رفتم

مدیرعامل پیشین صندوق حمایت قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی گفت: هیچ مشکلی با وزیر ورزش نداشتم چون دو شغله بودم طبق قانون یا باید در صندوق می‌ماندم و یا به عنوان مشاور وزیر در امور ایثارگران به فعالیت خود ادامه می‌دادم.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد خرم پس از جدایی از مدیرعاملی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی گفت: من ۶ ماه سرپرست صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی بودم و طبق قانون باید بعد از ۶ ماه تکلیف خود را به عنوان سرپرست صندوق و یا مشاور وزیر در امور ایثارگران مشخص می‌کردم. یا باید فعالیت خود را در صندوق ادامه می‌دادم و یا به عنوان مشاور وزیر در امور ایثارگران باقی می‌ماندم. البته وزیر ورزش این انتخاب را به عهده خودم گذاشته بود تا از این دو سمت یکی را انتخاب کنم و من ترجیح دادم که از صندوق بروم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در کنار مدیرعامل جدید خواهید بود یا خیر افزود: من امروز در مراسم تودیع و معارفه ابطحی مدیرعامل جدید اعلام کردم که هر کمکی که از دستم بربیاید کوتاهی نخواهم کرد و در کنار او خواهم بود. البته این بستگی به خود او دارد که من در کنار او باشم یا خیر. من پیش از این نیز اعلام کرده بودم که دوست دارم به عنوان مشاور وزیر در امور ایثارگران باشم. البته اگر موانع قانونی وجود نداشت، دوست داشتم در هر دو پست خدمت کنم اما به دلیل دو شغله بودن باید یکی از پست‌ها را به دیگری ترجیح می‌دادم.

خرم در پاسخ به این پرسش که شما از ابتدا نیز در جریان دو شغله بودن خود بودید چرا برنامه‌های بلندمدتی برای صندوق طراحی کرده بودید، خاطرنشان کرد: به عنوان خدمتگزار هر کجا که حضور داشته باشم حتی اگر مدت کوتاهی باشد، باید برنامه‌های بلندمدت ارائه دهیم تا بتوانیم طرح‌های خوبی را ارائه دهیم. من یکی از برنامه‌هایی که برای صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ارائه داده بودم کارت هواداران ورزشی بود که این کارت شامل همه علاقه‌مندان به ورزش و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی است که بتوانند با استفاده از این کارت با تخفیف از اماکن ورزشی که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است استفاده کنند. این مسئله هم درآمدزایی برای صندوق بود و هم اینکه علاقه‌مندان به ورزش با در اختیار داشتن این کارت می‌توانستند با در دست داشتن این کارت از اماکن ورزشی با تخفیف خوبی استفاده کنند و همچنین با استفاده از این کارت از وام قرض‌الحسنه صندوق نیز بهره‌مند شوند. به هر صورت به مدیرعامل جدید این مسئله را گوشزد کردم که پیگیر اجرا و صدور این کارت باشند که البته وی نیز در این زمینه قول هر گونه همکاری را به من داده‌اند.

وی افزود: کارگزاری بیمه از دیگر طرح‌هایی بود که در مدت ۶ ماه سعی کردم در صندوق عملیاتی کنم که این مسئله نیز سبب می‌شود تا کسانی که به عنوان تماشاگر و یا حتی ورزشکار در مکان‌های ورزشی حضور پیدا می‌کنند و به طور ناخواسته دچار آسیب می شوند با استفاده از این کارت بیمه بتوانند از خدمات خوبی بهره‌مند شوند. ما این کار را کردیم تا بتوانیم گزارش‌های مالی سنگینی که به وزارت ورزش متحمل می‌شد، کاهش دهیم. این برنامه‌ها در حال پیگیری است و امیدوارم با حضور ابطحی به زودی عملیاتی شود.

مدیرعامل سابق صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی همچنین پیرامون این پرسش که آیا دوست داشتید بعد از ۶ ماه فعالیت در صندوق همچنان به فعالیت خود ادامه دهید یا خیر، اظهار کرد: من چون امور ایثارگران را دوست داشتم، ترجیح دادم که تنها در این پست خدمت کنم. البته ا گر قانون اجازه می‌داد، قطعا در هر دو پست سعی می‌کردم خدمتگزار جامعه ورزشی باشم چون طرح‌های زیادی را برای صندوق پیشکسوتان داشتم که متاسفانه به خاطر موانع قانونی امکان اجرای این طرح‌ها را نداشتم.

وی درباره یکسان‌سازی حقوق قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی و اینکه قرار بود چنین طرحی عملیاتی شود این مساله به کجا ختم شد خاطرنشان کرد: در این زمینه باید نشست‌های مستمری با رییس کمیته ملی المپیک برگزار می‌کردیم که هنوز هیچ تصمیمی برای پرداخت واحد صورت نگرفته است.

خرم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صندوق را افزایش مستمری پیشکسوتان عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که در صندوق قرار بود عملیاتی شود افزایش مستمری پیشکسوتانی بود که حداقل دریافتی را از صندوق داشتند. در این خصوص جلساتی را با هیات مدیره صندوق داشتیم و قرار بر این شد که بیش از ۹۰۰ نفر از پیشکسوتانی که حداقل دریافتی را (که میانگین افزایش دریافتی آن‌ها ۱۶ درصد باشد) از صندوق دریافت کنند. به هر صورت مصوبه این کار مورد تایید هیات مدیره و بقیه قرار گرفته است و امیدوارم به زودی این مساله عملیاتی شود و مشکل پیشکسوتانی که حداقل دریافتی را از صندوق دارند، مرتفع شود.

 او در پایان از تشکیل کمیته پیشکسوتان و قهرمانان در صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی خبر داد و گفت: قرار است در این کمیته بازنگری مجددی درخصوص بحث پرداختی‌ها و بیمه و خدماتی که صندوق به پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی ارائه می‌داد صورت بگیرد و بعد از مصوب شدن در هیات مدیره و موافقت وزیر ورزش و جوانان بازنگری مجددی در بحث پرداختی برخی از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی انجام شود تا بتوانیم در آینده خدمات بهتری به جامعه قهرمانان و پیشکسوتان در گروه‌های ۷ گانه ارائه دهیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین