کد خبر: ۵۳۶۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

۶۰ درصد مردم کهگیلویه و بویراحمد قبل از ۷۰ سالگی می‌میرند

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که ۶۰ درصد مردم استان تا قبل از رسیدن به سن ۷۰ سالگی می‌میرند.
آفتاب‌‌نیوز :
کریم رضایی در آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در شهرستان بویراحمد با انتقاد از روند روبه رشد کم‌تحرکی مردان و زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: همین کم‌تحرکی موجب می‌شود ۶۰ درصد مردم استان هرگز ۷۰ سالگی خود را نبینند و شایسته است مردم خود برای داشتن سلامتی به ورزش و تحرک روی بیاورند.

وی با اشاره به روند نگران‌کننده تمایل مروم به فضای مجازی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی سلامت افراد را تهدید می‌کند که زوج‌های این استان چهارساعت و ۲۰ دقیقه خود را در شبانه روز در فضای مجازی سپری می کنند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مشکلات این استان به دلیل نبود مراکز بهداشتی نیست بلکه بیشتر علل مرگ و میر در استان مشکلات قلبی و عروقی است.

رضایی، کم‌تحرکی را عامل اصلی ابتلا افراد به بسیاری از بیماری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مصرف نوشابه و دخانیات و عدم رعایت نکات بهداشتی عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در استان است.

وی کهگیلویه و بویراحمد را جزء سه استان ناامن در حوزه غذایی دانست و یادآورشد: حوادث رانندگی و سرطان‌ها دیگر عامل بالای مرگ و میر در استان به شمار می‌رود.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
علت مصرف روغن و چربی حیوانی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین