کد خبر: ۵۳۶۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

تحلیل‌های کولری آقای مهندس /طنز

هفته قبل مهندس ضرغامی، رفت یک کولر خرید و در فضای مجازی کل ساختار دولت را با همین خرید کولر تحلیل کرد. ایشان در این پست اینستاگرامی نوشته بود که «وظیفه دولت مانند شناور کولر است!»
آفتاب‌‌نیوز :
هفته قبل مهندس ضرغامی، رفت یک کولر خرید و در فضای مجازی کل ساختار دولت را با همین خرید کولر تحلیل کرد. ایشان در این پست اینستاگرامی نوشته بود که «وظیفه دولت مانند شناور کولر است!» و بعد ربطش داد به اینکه دولت باید میزان ارز و سکه و هرچیز دیگری را در یک سطح متعادل نگه دارد. حرف ایشان واقعاً درست است و ماهم می‌خواهیم با همین رویکرد بقیه اجزای کولر را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از اجزای مهم کولرهای آبی، پمپ آب است. این پمپ، آبی که شناور تنظیم کرده را بالا می‌کشد و روی پوشال‌ها می‌پاشد.

با همان نگاه شیرینِ مهندس ضرغامی که می‌گفتند آب همان ارز و سکه است، پمپِ آب، مؤسسات مالی مجاز و غیر مجازند که آب را بالا می‌کشند و قرار است روی پوشال بریزند. اگر جنس پمپ آب خوب باشد که مشکلی نیست ولی اگر از پمپ‌هایی باشد که آدم صرفاً به خاطر توصیه پدر خانمش از آن استفاده می‌کند، ممکن است آب را بالا بکشد ولی روی جایی که باید نپاشد.

پوشال یک عنصر مهم دیگر در ساختار کولر است که آب یا همان ارز و سکه را می‌گیرد و با کمک موتور آن را با باد به ما پس می‌دهد. پوشال اگر جنسش خیلی خوب باشد، پنجاه درصد آب را هدر می‌دهد. اما پوشال‌هایی داریم که جنس‌شان خیلی بد است و ما برای اینکه اسم‌شان بد در نرود باید با حروف مخفف صدای‌شان کنیم. این پوشال‌ها تقریباً صددرصد آب را هدر می‌دهند. اگر از این پوشال‌ها استفاده کنید، خروجی کولر فقط بادِ هوا خواهد شد.قسمت آخر در کولر، کانال و دریچه است که خروجی عملکرد کولر را به خانه می‌رساند.

کلاً هر وقت اسم کانال می‌آید، آدم یاد صدا و سیما می‌افتد. ممکن است یک کولر کلی کانال و دریچه داشته باشد ولی آدم نفهمد که کولرش درست کار می‌کند یا نه، چون همه دریچه‌ها بسته است. پس ما اگر حتی 34 تا کانال و دریچه هم داشته باشیم ولی آن را ببندیم یا از آن فقط تکرار جومونگ را پخش کنیم، هیچ‌وقت نمی‌فهمیم این همه آب یا سکه و ارز کجا می‌رود.

حالا درست است که آقای ضرغامی مهندس و فنی است ولی کاش از این به بعد، بقیه اجزا را هم بررسی کند شاید مشکل از شناور نباشد. اصلاً بهتر است این تحلیل‌های این شکلی را همین‌جا تمام کنیم. به هرحال در خانه ممکن است غیر از کولر، پریز برق، سینک ظرفشویی، فلاش تانک و بقیه چیزها هم تعویض شوند و آن وقت کمی کارمان سخت خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین