کد خبر: ۵۳۶۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

افتتاح مترو تهران - هشتگرد تا پایان سال

معاون فنی، زیربنایی و تولید سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه بزرگراه کرج - قزوین یکی از محورهای اصلی مواصلاتی کشور و دارای بار سنگین است، گفت: راه اندازی پروژه متروی تهران - شهر جدید هشتگرد تا پایان سال اثرات زیادی در کاهش ترافیک این جاده خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
حمیدرضا عدل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه متروی تهران - هشتگرد که با حضور معاون وزیر و معاون استاندار انجام شد، گفت:هدف از این بازدید بررسی چگونگی تامین منابع مالی برای تکمیل این پروژه بزرگ بود.

وی اختصاص 70 میلیارد تومان بودجه برای راه اندازی پروژه متروی شهر جدید، گفت: 20 میلیارد تومان این مبلغ تامین شده و 20 میلیارد تومان دیگر از طریق شرکت مادرتخصصی تامین خواهد شد و 30 میلیارد تومان مابقی نیز از منابع مختلف اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر شرکت های مادرتخصصی نیز اظهار داشت: کارهای زیربنایی این پروژه انجام شده و در حال حاضر هیچ معارضی وجود ندارد و ایستگاه شهر جدید هشتگرد نیز 87 درصد پیشرفت داشته است.

حبیب اله طاهرخانی افزود: تنها موضوع تامین نقدینگی برای خرید تجهیزات و لوازم الکترونیکی است تا امسال شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

طاهرخانی اظهار داشت: شهر جدید هشتگرد 2 مشکل عمده داشت که اولی با انتقال آب سد طالقان برطرف شد و مشکل دیگر با افتتاح مترو تسهیل و بدین ترتیب اقبال به سکونت در این شهر مضاعف خواهد شد.

خسرو ارتقایی معاون عمرانی استاندار البرز نیز از اختصاص یافتن 100 لیتر بر ثانیه آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد خبرداد وگفت: فاز اول آب شهر جدید هشتگرد با اختصاص 50 لیتر راه اندازی شد و مقرر گردید مابقی نیز به زودی وارد مدار شود که این امر محقق شد و تا سه روز آینده کل 150 لیتر آب خط انتقال سد طالقان و در مجموع 5 میلیون متر مکعب اختصاص یافته به این شهر وارد مدار می گردد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین