کد خبر: ۵۳۶۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸

افزایش دمای هوا درگیلان/مسافران از روشن کردن آتش جدا خودداری کنند

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به ورود سامانه گرم و مرطوب از افزایش دما استان در روز‌های آتی خبرداد و گفت: مسافران از روشن کردن آتش در جنگل‌ها جدا خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد دادرس  با اشاره به نفوذ سامانه هوای گرم و مرطوب به استان گیلان، اظهار کرد: این شرایط تا پایان هفته جاری در استان گیلان ادامه دارد.

وی از افزایش دمای هوای استان گیلان در طی این مدت خبرداد و افزود: در این مدت دمای هوای استان در مناطق جلگه‌ای ۳۳ تا ۳۶ درجه سانتگراد و در مناطق کوهستانی نیز ۳۵ تا ۳۸ درجه سانتیگراد نوسان دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به افزایش دما در این مدت از بیماران، افراد سالمند و کودکان خواست در ساعات اوج گرما از حضور در اماکن عمومی جدا خودداری کنند.

وی همچنین از شهروندان و گردشگران خواست تا از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خودداری کرده و از صاحبان مرغداری، گلخانه‌ها و پرورش دهندگان ماهی خواست تا تمهیدات لازم را با توجه به این شرایط آب و هوایی در واحد‌های تولیدی خود در نظر بگیرند.

دادرس در ادامه به شرایط دریای خزر نیز اشاره و افزود: دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر از امروز تا دوشنبه برای فعالیت‌های دریانوردی، شنا و فعالیت‌های مرتبط مناسب است.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین