کد خبر: ۵۳۶۷۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

برای داشتن خواب آرام چه باید کرد؟

اگر شما همواره در ساعت خاصی از شب بیدار می‌شوید به احتمال فراوان در یکی از اندام‌های داخلی شما مشکل عدم تعادلی وجود دارد و باعث اختلال خواب و بیدار شدن شما می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس طب سنتی چینی، ناهنجاری‌های مزمن مربوط به خواب به دلیل عدم توازنی است که در نتیجه اختلال در جریان انرژی در بدن ایجاد می‌شود. وقتی که فرد در شرایط بدنی خوبی قرار دارد، انرژی موسوم به ژی (Qi) به راحتی در بدن جریان پیدا می‌کند، اما وقتی که از لحاظ جسمی با مشکلی مواجه باشید، در یکی از حرکت نیروی مذکور در یکی از اندام‌های داخلی بدن متوقف شده و به همین دلیل است که به صورت متوالی در ساعت خاصی از شب از خواب بیدار می‌شوید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با دلایل بیدار شدن در یک ساعت خاص از شب بر اساس طب سنتی چینی آشنا کنیم.

ساعت بدنی دوره‌ای چینی چیست؟

مفهوم ساعت ارگان‌های درونی بدن در طب چینی بر این فرض استوار است که نیروی ژی در ۱۲ قطعه دایره‌ای در بدن که با ارگان‌های داخلی در ارتباط است جریان دارد. هر سیکل کامل از این دیاره ۲۴ ساعت طول کشیده و هر یک از اندام‌های داخلی بدن ۲ ساعت وقت دارد که با نیروی ژی درمان شود.

در طول شب، نیروی ژی به درون بدن منتقل می‌شود تا بدن برای فعالیت‌های روز بعد شارژ گردد. از این رو اگر شما همواره در ساعت خاصی از شب بیدار می‌شوید به احتمال فراوان در یکی از اندام‌های داخلی شما مشکل عدم تعادلی وجود دارد، زیرا انرژی ژی نمی‌تواند در آن جریان یابد و همین موضوع باعث اختلال خواب و بیدار شدن شما می‌شود.

در اولین مراحل خواب، سیستم درون ریز بدن خود را متوازن کرده و رگ‌ها فعال‌تر می‌شوند. این بدان معناست که هر مشکلی مربوط به سلامتی سیستم ایمنی، تیروئید، غده‌های آدرنال یا متابولیسم می‌تواند شامل بیدار شدن شما شود. مشکل در به خواب رفتن در چنین ساعاتی می‌تواند نشانه استرس بیش از حد یا نگرانی فراوان در طول روز باشد.

برای بهبود کیفیت خواب در چنین شرایطی می‌توانید به مدیتیشن روی بیاورید، در رختخواب یوگا کار کنید یا تمرینات کششی ماهیچه‌ای و ریلکسیشن انجام دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین