کد خبر: ۵۳۶۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

ارزش توییتر 6 میلیارد دلار افت کرد

ارزش سهام توییتر در پی اعلام کاهش تعداد کاربران فعال ماهانه‌اش ۲۰.۵ درصد افت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آنطور که گاردین گزارش داده این دومین کاهش بزرگ ارزش توییتر پس از عرضه عمومی در سال 2013 است زیرا پیش از این و هم‌زمان با انتشار خبر پاک کردن یک میلیون حساب کاربری که شامل حساب‌های تقلبی یا اکانت‌های با محتوای توهین‌آمیز بودند، 5.8 میلیارد دلار از ارزش بازار این شبکه اجتماعی کاسته شد.

جالب است این کاهش ارزش توییتر یک روز پس از افت 123 میلیارد دلاری ارزش فیس‌بوک اتفاق افتاده است اما ظاهرا سهامداران توییتر باید منتظر افت بیشتری در ارزش این شبکه اجتماعی باشند زیرا از طرف این شرکت به سرمایه‌گذاران گفته شده که در راستای سالم‌سازی این پلت‌فرم، اکانت‌های بیشتری که محتوای توهین‌آمیز را نشر می‌دهند، مسدود خواهد شد.

این شبکه اجتماعی در ماه‌های مِی و ژوئن حدود 70 میلیون حساب کاربری تقلبی یا شامل محتوای توهین‌آمیز را حذف کرد که البته رسانه‌ها گفته‌اند بخشی از این اقدام مربوط به تحت فشار قرار گرفتن این شبکه از سوی کنگره پس از انتخابات 2016 ایالات متحده است تا حساب‌های جعلی را حذف کند.

براساس گزارش‌ها تعداد کاربران توییتر از 336 میلیون نفر در آوریل به 335 میلیون نفر کاهش یافته و ارزش این شبکه نیز با 6 میلیارد دلار کاهش مواجه شده است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین