کد خبر: ۵۳۶۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

بادیگارد روزی ۸۰۰ هزار تومان

استفاده بازیگران و چهره‌ها از بادیگارد شخصی دوباره خبرساز شده است و پیرو همین اتفاق، مسوولان ناجا از غیرقانونی بودن استفاده اشخاص از محافظ شخصی خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در سال‌های اخیر، شاهد حضور و فعالیت برخی افراد و شرکت‌ها تحت عنوان محافظان شخصی یا بادیگارد هستیم؛ موضوعی که برخی از خواننده‌ها، بازیگران و در مجموع سلبریتی‌ها از آن استقبال کرده و عکس حضورشان در مراسم‌های مختلف در کنار افرادی تنومند، توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد. حالا کار به جایی رسیده که تب استخدام محافظ شخصی و بادیگارد برای برخی از خواننده‌ها، بازیگران و حتی ورزشکاران، بالا گرفته و این موضوع به یک پُز برایشان تبدیل شده است. 

اگر از تعداد محدودی بازیگر، ورزشکار و خواننده بگذریم که به دلیل شهرت و محبوبیت فراوان برای حضور در برخی از مراسمات مجبور به استفاده از این خدمات هستند، اشخاصی هم هستند که به لحاظ شهرت و جایگاه دست چندم به حساب می‌آیند. فلان بازیگر جوانی که با عینک دودی گران قیمت، ساعت مچی برند و خودروی چندصد میلیونی و تعدادی همراه با کت و شلوارمشکی، موهای عمدتاً کوتاه و هیکل‌های درشت وارد مراسمات مختلف می‌شود. ختم، مهمانی یا اکران عمومی تفاوتی ندارد. 

صرفاً دیده شدن مهم است و شاید اگر آن تیپ و ماشین آن‌چنانی و البته محافظان نبودند، درحالت عادی بسیاری از مردم آن شخص را نمی‌شناختند!
 
کسب‌وکاری‌مشروع‌اما...

رفت‌و‌آمد و تعاملات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... چه در حوزه داخلی و چه در سطح مهمانان خارجی لزوم وجود شرکت‌های تشریفاتی را ثابت می‌کند. شرکت‌هایی که ترانسفر، مشایعت، اسکان و... مهمان را انجام می‌دهند. 

درطول سال صدها مهمان شناخته شده فرهنگی، ورزشی و اقتصادی وارد کشور می‌شوند که انجام امور مربوط به آنها در طول زمان اقامتشان در کشور، لزوم حضور و فعالیت این شرکت‌ها را گوشزد می‌کند. شرکت‌هایی که با کسب مجوزهای لازم و امکاناتی نظیر خودروهای لوکس و نیروهای متحدالشکل به ارائه خدمات می‌پردازند. 

چه چهره‌های خارجی و چه ایرانی، بعضاً برای حضور در مراسمات عمومی، به دلیل شهرتی که دارند با مشکلات همراه می‌شوند. حضور هواداران آنها و ترافیکی که در محل ایجاد می‌کنند ممکن است برنامه را به لحاظ زمان‌بندی دچار اختلال کند. 

از طرفی ممکن است همین هجوم هواداران در یک محل مشخص، باعث نارضایتی و یا حتی صدمه چهره شود. به موجب دلایل فوق وجود تشریفات در شرایط قانونی و در زمان و مکان مشخص ایرادی ندارد و درمواقعی لازم هم است. 

اما آن‌چه که اخیراً به طور جدی بحث‌برانگیز شده نوع استفاده برخی از چهره‌های داخلی از این خدمات است که به تفسیر مجریان قانون، دچار مشکلاتی است.

قانونی نیست

سردار محمد شرفی در واکنش به فعالیت برخی افراد و شرکت‌های خصوصی تحت عنوان «محافظان شخصی یا بادیگارد» که سرویس‌های محافظتی را به برخی از افراد و از جمله سلبریتی‌ها ارائه می‌دهند اظهار کرد: پلیس و نیروی انتظامی هیچ مجوزی جهت محافظت شخصی از افراد یا فعالیت بادیگاردها صادر نکرده و نه تنها پلیس، بلکه قانون نیز چنین اجازه‌ای را نداده است.
 رییس‌پلیس پیشگیری ناجا به «تسنیم» گفت: حفاظت از شخصیت‌ها در نیروی انتظامی بر اساس ضوابط خاص و قوانین کشور است و حفاظت از شخصیت‌ها، با توجه به این ضوابط انجام می‌شود. مسوولیت حفاظت شخصیت‌ها در کشورمان قبل از انقلاب در اختیار شهربانی قرار داشت و بعد از انقلاب هم حفاظت بخشی از شخصیت‌های نظام به کمیته انقلاب اسلامی و بخش دیگری به سپاه پاسداران واگذار شد. بعد از آن هم با توجه به ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته در نیروی انتظامی، مسوولیت حفاظت شخصیت‌ها به نیروی انتظامی سپرده شد. البته بعد از ادغام و در برهه‌ای از زمان و در حدود چهارتا پنج سال، مسوولیت حفاظت از شخصیت‌ها به سپاه پاسداران واگذار شد ولی مجدداً این وظیفه در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت.

قانونی هستیم!

پس از اتفاقات و حواشی این مسأله، خبرنگار«صبح‌نو» با یکی از شرکت‌های معروف در زمینه تشریفات گفت‌وگویی انجام داد که حاوی نکات جالبی است. این مکالمه درمورد نحوه استخدام محافظ شخصی برای بازیگران است.

آیا به عنوان محافظ شخصی آن هم به طور دائم قرارداد می‌بندید؟

بله جناب به طور ثابت هم همکاری می‌کنیم. اگر سایت ما را نگاه کنید اطلاعات کاملی وجود دارد. 
بادیگاردهایمان همه دوره تشریفات را گذرانده‌اند. در سایت جدیدمان، عکس‌های جدیدی وجود خواهد داشت. برای مثال آقای «علی دایی» هرجا می‌روند ما در خدمتشان هستیم. البته خیلی‌های دیگر هم هستند.

با توجه به شهرت بازیگر مورد نظر و حساسیت‌های این کار، آیا تجربیات لازم را برای این کار دارید؟
بله کاملاً! اگر عکس‌های کاری ما را ببینید متوجه می‌شوید که تماماً با آدم‌های مشهور کار می‌کنیم. اصولاً این موضوع کار ماست!

شکل قراردادتان چگونه خواهد بود؟
اول شما باید بفرمایید در روز چند ساعت بادیگارد را لازم دارید. آیا شبانه‌روزی لازم دارید یا صرفاً برای برنامه‌هایی مثل اکران‌ها نیاز دارید؟ حوزه کاری و نیازتان را بفرمایید به شما همه چیز را اعلام می‌کنیم. ضمناً بادیگاردهای ما از این محافظ‌ها نیستند که از یک باشگاه بدنسازی آورده باشیم! اصلاً همچین چیزی نیست. آنها دوره نظامی دیده‌اند و کار با سلاح را بلدند.

برای حفاظت بازیگر از چه تجهیزاتی استفاده می‌کنید؟
برای بازیگران به هیچ عنوان از سلاح گرم استفاده نمی‌کنیم. ولی برای استفاده از تجهیزاتی مثل افشانه اشک‌آور و شوکر، امکان دریافت مجوز داریم.

مبلغ قرارداد چقدر است؟
ما دو نوع بادیگارد داریم. برخی هستند که دوره نظامی دیده‌اند و همه به لحاظ قد و سایز به یک اندازه هستند. شیفت هشت ساعته این محافظ‌ها هشتصدهزارتومان است. 

اگر از آن هشت ساعت بیشتر شود شیفت دوم حساب می‌شود. برخی دیگر از بادیگاردها هستند که آنها اجازه حمل سلاح ندارند و دوره نظامی ندیده‌اند. صرفاً می‌توانند کنار بازیگر حضور داشته باشند. 

البته همان سیستم بادیگاردینگ را دارند اما اجازه حمل سلاح ندارند. ضمناً اگر دو نفر بخواهید لزوماً هردو یک قد و سایز نیستند. 

این نکته را هم اضافه کنم که مبلغ هشتصدهزارتومان که عرض کردم بابت سرویس روزانه است و در بازه زمانی طولانی‌تر می‌توانید از «آفر»های ما استفاده کنید و تخفیفی برای شما تعلق خواهد گرفت.

این قرارداد و همکاری مشکل قانونی نخواهد داشت؟
ما خیلی از مجوزها را داریم. خیالتان از این بابت کاملاً راحت باشد. ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم کار غیرقانونی انجام دهیم.

منبع:صبح نو

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین