کد خبر: ۵۳۷۴۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

صنعت برق: خاموشی ها 10 روز دیگر صفر می‌شود

در استان بوشهر، خوزستان، جنوب ایلام، میزان خاموشی‌ها به صفر رسیده و در سیستان و بلوچستان، قم و تهران و شمال کشور میزان خاموشی‌ها تا حد محسوسی کاهش یافته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: علی رغم اینکه درجه حرارت کاهش زیادی پیدا نکرد، اما میزان خاموشی‌ها نسبت به دو هفته گذشته ۴۷ درصد و نسبت به هفته اخیر ۳۰ درصد کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود که نهایتا تا ۲۰ مرداد ماه خاموشی‌ها به صفر برسد. البته این مسئله متاثر از برخی عوامل همچون درجه حرارت است.

محمودرضا حقی فام امروز در نشستی خبری با بیان اینکه پیک مصرف شبکه سراسری به ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات رسیده است، اظهار کرد: از ۲۰ تیرماه با اعمال مدیریت مصرف میزان بار افزایش نیافت که این مقدار کمتر از سه درصد پیک شبکه سراسری در سال گذشته است.

وی با اشاره به سنکرون شدن واحد دوم نیروگاه پرند گفت: مقدمات این کار در حال انجام است که بی شک این نیروگاه می‌تواند تاثیر زیادی در حل مشکل کمبود تولید کشور داشته باشد. علاوه بر این نیز باید گفت که در هفته گذشته نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات وارد مدار شد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، تاکنون میزان تولید انرژی واحدهای حرارتی ۴.۲ درصد افزایش یافته یعنی از واحدهای حرارتی ۴.۲ درصد انرژی بیشتری نسبت به گذشته دریافت کرده‌ایم.

حقی فام با تاکید به این مسئله که در روزهای اخیر در برخی از استان‌های کشور خاموشی به صفر رسیده است، گفت: در استان بوشهر، خوزستان، جنوب ایلام، میزان خاموشی‌ها به صفر رسیده و در سیستان و بلوچستان، قم و تهران و شمال کشور میزان خاموشی‌ها تا حد محسوسی کاهش یافته است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین