کد خبر: ۵۳۷۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکر به رییس‌جمهور درباره جلوگیری از اظهارنظرهای غیرمسئولانه مقامات کشوری و لشکری

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
تذکر ۱۸ نماینده به رییس‌جمهور درباره جلوگیری از اظهارنظرهای غیرمسئولانه مقامات کشوری و لشکری

 متن این تذکرات که توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد قرائت شد.

تذکر ۱۸ تن از نمایندگان به رییس‌جمهور: مدیریت سیاست خارجی و جلوگیری از اظهارنظرهای غیرمسئولانه مقامات کشوری و لشکری در خصوص مسائل بین‌المللی با توجه به اصل ۱۱۳ قانون اساسی را مورد توجه قرار دهید.

فرهنگی و وکیلی نمایندگان تبریز و تهران به وزیر اقتصاد، وزیر صنعت و معدن و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات.

رضایی نماینده خمین به همراه دو تن از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: بی‌توجهی به جایگاه و حقوق معلمان و رها نمودن تربیت دینی و قربانی کردن این سازمان مقدس به پای جریانات سیاسی بی‌ارزش.

امیری نماینده زرند به رییس‌جمهور: به وزرای مربوطه جهت جلوگیری از افزایش آهن‌آلات تولید کارخانجات داخل اقدام کنید.

زاهدی نماینده کرمان به وزیر آموزش و پرورش: علت کاهش دریافتی فرهنگیان و حذف برخی از فقره‌های پرداختی در حکم کارگزینی چیست؟

سلیمی نماینده سمیرم به وزیر جهاد کشاورزی: عدم توجه جدی برای جلوگیری از خشک شدن ۱۴ هزار باغات سیب درختی کشاورزان سمیرم منجر به نابودی دسترنج هزاران باغدار می‌شود، به وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش: چرا بدون کار کارشناسی تاثیر قطعی ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری با توجه به مشکلاتی که در برگزاری امتحانات نهایی وجود دارد را تصویب کردید؟

بختیار نماینده گلپایگان به وزرای راه و شهرسازی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی: چرا به قشر مظلوم راننده ظلم می‌کنید و تسهیلات ناوگان فرسوده را متوقف می‌کنید؟

چنارانی نماینده نیشابور به وزیر کشور: در خصوص شهردار تهران دو موضوع بسیار مشهود است؛ انتصابات بیرون از شهرداری و انتصابات بسیار خطرناک قومیتی، به وزیر راه و شهرسازی: نظارت بر اجرای فروش بلیت‌ها بخصوص در ایام خاص سال، به وزیر آموزش و پرورش: در روزهای ثبت‌نام دانش‌آموزان سامانه ایجاد کنید تا مردم بتوانند شکایات خود را از شهرداری‌ها و زیاده‌خواهی مدارس اعلام کنند، به وزیر اطلاعات: نسبت به کشف و اعلام اسامی کارخانه‌داران و تجاری که در شرایط بحرانی اقدام به احتکار می‌کنند اقدام ویژه کنید، به وزیر راه و شهرسازی: پرداخت مطالبات پیمانکاران راه خراسان رضوی که سهم اعظم آن متعلق به شهرستان نیشابور می‌باشد، به وزیر امور خارجه: برای حفظ حرمت و شان هموطنان‌مان اقدامات لازم را انجام دهید تا در مقابل سفارتخانه‌ها صف‌های بلندی تشکیل نشود.

حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر اقتصاد: با توجه به وجود میلیون‌ها جوان شایسته و دارای تحصیلات عالی، بکارگیری افراد بازنشسته چه توجیهی دارد،‌ به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا نسبت به رفع مشکلات تولیدکنندگان و موانع صادرات فرش دستبافت اقدام موثری انجام نمی‌دهید.

شاعری نماینده بهشهر و سیدراضی نوری به وزیر اقتصاد: افزایش بی‌رویه قیمت ارز و سکه و کالا در بازار

حسینی نماینده تفرش به وزیر کشاورزی: با توجه به نیاز کشاورزان به کود شیمیایی اوره و کمبود شدید ایجاد شده اقدامات وزارتخانه بیان شود و برای رفع کمبودها اقدام عاجل به عمل آید.

سامری نماینده خرمشهر به وزیر راه و شهرسازی: پاسخگوی فجایع جهانی بر اثر تردد کامیون‌های سنگین و تخریب راه‌های مواصلاتی اهواز و خرمشهر در جاده امام صادق (ع) باشید.

محمودزاده و مرادی به رییس‌جمهور: دلیل فشارهای بی‌رویه سازمان ملی استاندارد بر صاحبان صنایع در سطح کشور چیست؟

مرادی نماینده بندرعباس به وزیر نیرو: به بهانه کمبود تولید برق در کشور با وجود هوای گرم در استان هرمزگان متاسفانه شاهد قطعی برق از یک تا هشت ساعت در روز هستیم که باعث آزار و اذیت مردم شده است، به وزیر آموزش و پرورش: مدتی است که باشگاه شماره دو فرهنگیان بندرعباس که مورد استفاده فرهنگیان استان قرار گرفت تعطیل شده و ارائه خدمات به چنین قشری نادیده گرفته شده است،‌ به وزیر راه و شهرسازی: عدم تکمیل جاده برگشت بندر خمیر به بندرعباس باعث تصادفات شده است.

سلیمی نماینده محلات و سالک نماینده اصفهان به رییس‌جمهور: ضعف مدیریت دولت در کنترل بازار ارز و بی‌توجهی به معیشت مردم با توجه به تورم سرکش فعلی و ضعف سیاست‌های اشتغالزایی بخصوص برای قشرهای جوان و تحصیلکرده، به رییس‌جمهور: مابه‌التفاوت قیمت ارز که حدود ۱۴۰ میلیارد تومان برآورد شده در چه محلی هزینه شده و چرا به خزانه واریز نشده است و چه کسانی از این رانت استفاده کرده‌اند؟

عبداللهی نماینده اهر و هریس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: برنامه‌ریزی لازم برای تامین اعتبار در سال ۹۷ برای اجرای تئاتر کوتاه کشوری.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و کوچکی‌نژاد نماینده ارومیه، تهران و رشت به وزیر کشور و وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی: به منظور جلوگیری از تعطیلی کارخانجات تولیدی کشور اقدامات لازم انجام شود، به رییس‌جمهور: پرداخت مطالبات بحق بازنشستگان کشوری و لشکری، به وزیر جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان: تسریع در خدمات‌رسانی به مردم از لحاظ بهداشت و درمان و بیمه و برآورد نیازهای مختلف آنها مطابق اصل ۴۳ قانون اساسی، به وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی: با توجه به صراحت اصلاحات قانون بیمه اجتماعی کارگران نمی‌شود حذف سهمیه اتفاق افتد.

فیضی نماینده اردبیل و رنجبرزاده به رییس‌جمهور: روز چهارشنبه ۹۰ درصد معاونین پارلمانی در صحن حضور ندارند، در این مورد رسیدگی نمایید.

مرادی نماینده قروه و دهلران به وزیر راه و شهرسازی: دلیل عدم رسیدگی به توسعه و بازسازی جاده بین شهری دهلران به قروه چیست؟ به وزیر آموزش و پرورش: دلیل تبعیض در ایجاد سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان کردستان نسبت به سایر مناطق کشور چیست؟

فلاحتی نماینده قائنات به وزیر کشور: تکلیف شهرستان‌های بدون فرماندار خراسان جنوبی را مشخص کنید، به وزیر دفاع: بی‌توجهی به پادگان ارتش شهرستان قائم.

قره‌خانی نماینده علی‌آباد کتول به وزیر نیرو: در نظر گرفتن تعرفه مناطق گرمسیری برای حوزه انتخابیه علی‌آباد کتول به دلیل وجود گرمای بسیار زیاد و فراتر از حالت مورد قبول وزارتخانه.

هزارجریبی نماینده گرگان به رییس‌جمهور: چرا جلوی رکود اقتصادی را نمی‌گیرید؟ شما اگر بخواهید می‌توانید قیمت ارز را کاهش دهید، به وزیر نیرو: نیاز گلستان به احداث نیروگاه برقی را دریابید.

صدیف بدری نماینده اردبیل به وزیر صنعت و معدن: تسریع در پرداخت جایزه چغندرکاران و برخورد با کارخانجات قند و شکر.

خضری نماینده پیرانشهر به وزیر نفت: تسریع در پروژه ملی گازرسانی به شهر میرآباد و روستاهای بخش مرکزی، به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در روکش آسفالت جاده‌های حوزه انتخابیه.

علیم یار محمدی نماینده زاهدان به همراه پنج تن از نمایندگان به رییس‌جمهور: تعهدات شما به استان‌ها محقق نشده است و مردم را چشم انتظار گذاشته است.

محمدی نماینده قزوین به وزیر جهاد کشاورزی: عدم توزیع به موقع کود اوره مورد نیاز کشاورزان و افزایش قیمت آن.

نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر دفاع: علت تساهل در رسیدگی به هفت پادگان ارتش در شهرستان رباط‌کریم چیست، به وزیر اقتصاد: علت کمبود بانک در شهرستان رباط‌کریم چیست؟

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین