کد خبر: ۵۳۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

چرا وزیر فرهنگ سفرهای استانی‌اش را آغاز کرده است؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از استانها در دستور کار است و سفرهای استانی چند روزه خود را با رویکرد توجه به استانها و تغییر نگاه به آنها آغاز کرده‌ام.
آفتاب‌‌نیوز :
صالحی در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سیستان و بلوچستان افزود: از این استان تصویر مناسبی به کشور معرفی نشده که قطعا عکسهای استان به ارائه جاذبه های استان کمک خوبی به تغییر نگاه به استان می‌کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش زیادی از خلاقیت‌های ایران در شهرستان‌ها است، خلاقیت‌های مهم و اساسی را صرفا در مرکز نبینیم، «ایران فقط تهران نیست» صرفا یک شعار نیست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان برای مدت طولانی به ناف دولتها برای ارتقا فرهنگ و هنر وصل بود، اظهار کرد: ایران زینتش به هنر است و دولت‌ها موظف هستند برای هنر ارزش گذاری کنند. 

صالحی در ادامه با اذعان به اینکه معتقد هستم اگر بودجه کم است همین میزان کم را هم نباید در تهران مصرف کرد، حتی برای مدت زمان کوتاه استانها باید مرکز توجه باشند گفت: در تفاهم نامه‌ای که امروز با استانداری سیستان و بلوچستان منعقد شد، مقرر شد حمایت های استان و همکاری وزارت ارشاد را در کنار هم برای رفع مشکلات هنرمندان به کار بگیریم . 

وزیر ارشاد تصریح کرد: در حوزه  توجه به عکس و هنرهای تجسمی، ایجاد خانه هنرمندان و توجه به خانه مطبوعات در تفاهم‌نامه منعقد شده بندهایی لحاظ شده و حمایت از روزنامه‌های دو زبانه نیز مدنظر قرار دارد. 

وی با اشاره به اینکه بانک اطلاعات هنرمندان استان تدوین خواهد شد، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های هنری در کشورهای همسایه با اولویت استانهای مرزی بیشتر خواهد شد تا دیپلماسی هنری ما با کشورهای همسایه تقویت شود. 

صالحی سرانه مطالعه را در کشور پایین عنوان کرد و گفت: سرانه مطالعه فاصله دارد تا میانگین، اما در ارشاد اسلامی اقدمات مختلفی برای افزایش سرانه مطالعه انجام شده است . 

صالحی اضافه کرد: در سال گذشته در تهران 2499 و در استانها 7975 مجوز اجرای صحنهای و کنسرت داشتیم اما ممکن است تعداد اطلاع رسانی شود، اما این میزان آرام و مستمر و بدون هیاهو اجرا شده است . 

وی گفت: در حوزه سینما هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم، حدود 100 سالن سینما سال قبل احداث شد و امسال امسال نیز حدود 120 سینما احداث می‌شود . 

صالحی با اشاره به اینکه در ایران روزنامه خوانی برخلاف کشورهای توسعه یافته باب نشد، گفت: رسانه‌های تصویری و مجازی و شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری ها امروزه رقیب رسانه های کاغذی شده‌اند، این یک اتفاق بین المللی است. 

وی گفت: همه روزنامه‌هایی که از این استان به دلیل ماده 16 مجوز فعالیتشان لغو شده است، دوباره احیا و جشنواره های مطبوعات استانی را نیز حمایت میکنیم. 

وی با تاکید بر معرفی موسیقی استان، افزود: موسیقی شناسنامه‌ هر استان است و باید موسیقی به جوانان آموخته شود تا همیشه زنده بماند.

وزیر ارشاد ادامه داد: سیستان و بلوچستان هم از نظر سابقه تاریخی و هم در جایگاه فعلی ظرفیت های فراوانی دارد که همکاران ما در استان به فرهنگ این منطقه خدمت می کنند. 

صالحی تصریح کرد: فرهنگ و هنر جان مایه یک جامعه است و به هر میزان که فرهنگ و هنر شاداب، پویا و سرزنده باشد جامعه هم زنده و پویا خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: هر چقدر به فرهنگ ایران به طور عام و فرهنگ استانها به طور خاص بپردازیم به ماندگاری ایران اسلامی کمک کرده ایم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین