کد خبر: ۵۳۷۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

بعیدی‌نژاد: آمریکا جنگی علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته است

سفیر ایران در انگلیس گفت: دشمنان در تلاش هستند تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران بدبین کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید بعیدی نژاد طی سخنانی در جلسه شورای اداری کاشان، اظهار کرد: آمریکا می‌کوشد تا با فشارهای اقتصادی مردم را به اعتراض وادار کند و به عبارتی جنگی علیه تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته و به حرف هم بسنده نمی‌کند.

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌ای و روانی آمریکا بر روی نرخ سکه و ارز به عنوان یکی از ضعیف‌ترین بحث‌های اقتصادی افزود: نوسان‌های ارزی، فقط مربوط به سه درصد ارز موجود در کشور است و ۹۵ درصد از مصارف ارز کشور برای واردات کالاهای اساسی و هزینه‌های متفرقه عمومی اختصاص دارد که در اختیار دولت و بانک مرکزی است و هیچ مشکلی برای تأمین آن‌ها نیست.

سفیر ایران در انگلیس با اشاره به آگاهی دشمنان از توان سیاسی و اقتصادی کشور تصریح کرد: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم و ظرفیت‌ها بیش از آن است که بتوانند با تحریم کامل صادرات نفت را به صفر برسانند.

وی گفت: بزرگ‌ترین اقتصاد جهان، جنگ اقتصادی اعلام کرده و با هدف بی ثباتی بازار، بودجه‌هایی را برای خرید دلار و سکه با هر قیمتی و خارج کردن این منابع از کشور اختصاص دادند و تنها کشور مقاوم جهان در برابر چنین هجمه‌هایی هستیم.

سفیر ایران در انگلیس تاکید کرد: وضعیت اقتصادی کشور مبتنی بر درآمدها و بودجه اختصاصی برای واردات است و فشار روانی که برخی در داخل و خارج به آن دامن می‌زنند نیز کنترل خواهد شد.

وی افزود: بسیاری از تصمیم‌های سه دهه گذشته بر اساس اضطرار یا شرایط خاص کشور بود اما انتظار می‌رود از این پس تصمیم‌ها سنجیده و مدبرانه باشد، چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌ها و محدودیت‌ها در جهان به اقتداری دست یافته که در ۴۰۰ سال گذشته شاهد آن نبودیم.

بعیدی نژاد تصریح کرد: اقدامات و سفرهای نتانیاهو به سایر کشورها ارتباطی با نگرانی آن‌ها از برجام ندارد، بلکه این سفرها نشان از ترس، بی ثباتی و نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه ای می‌باشد.

وی تاکید کرد: امروز همه اذعان دارند که اگر جمهوری اسلامی نبود، گروه داعش، کشورهای عراق و سوریه را تصرف می‌کرد اما رشادت‌های رزمندگان اسلام خار چشمان دشمنان به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی شد.

سفیر ایران در انگلیس گفت: داعش پدیده ای ساده نیست و هنوز بسیاری از جنبه‌های موضوع ناشناخته مانده و افشا نشده است. این گروه تکفیری مانند یک دولت با صادرات نفت از بانک‌ها پول آن را دریافت کرده و حقوق کارمندانش را در عملیات‌های نظامی پرداخت می‌کرد.

به گزارش ایسنا، بعیدی نژاد تصریح کرد: داعش بدون حمایت ایالات متحده، رژیم غاصب صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه امکان پیشروی نداشت اما هدف از ایجاد آن تضعیف ایران بود زیرا می‌دانستند که عراق از هم گسیخته و سوریه نیز می‌تواند به راحتی تحت فشار قرار بگیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین