کد خبر: ۵۳۷۸۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
در مزد ۹۷ بازنگری شود

مگر صدای شکسته شدن استخوان‌های کارگران را نمی‌شنوید؟!

علیرضا خرمی با انتقاد از شرایط موجود گفت: مسئولان باید احساس مسئولیت کنند و در مزد 97 تجدیدنظر نمایند.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا خرمی در گفتگو با ایلنا، با تاکید بر ناتوانی معیشتی طبقه‌ی کارگر گفت: به عنوان نماینده کارگران زحمتکشِ شرکت پلی اکریلِ اصفهان از مسئولان تقاضا دارم به درخواستِ به حق کارگران احترام گذاشته و در مزد سال97 بازنگری صورت دهند تا حقوق کارگران برابر تورم واقعی دیده شود.

وی افزود: در پیچ و تاب تورم و گرانی دلار و طلا و خودرو و گوشت و مرغ و...... متاسفانه کارگران، این ضعیف‌ترین قشر جامعه دارند به ورطه نابودی نزدیک می‌شوند. مسئولان و دلسوزان لطفاً سر را از برف بیرون آورده و نیم نگاهی به این قشر زحمتکش و ضعیف و بی‌کس بیندازند؛ قشری که در موقع نیاز بدون هیچ توقعی، یار و یاور انقلاب و کشور بوده ولی در شرایط عادی هیچ جایگاهی ندارند.

خرمی ادامه داد: از مسئولان سوالی دارم؛ این کارگران بینوا کجای معادلاتِ سیاسی و اقتصادی هستند؟ مگر کارگران حق زندگی ندارند؟ مگر کارگران زن و بچه ندارند؟ مگر  خرج ندارند؟ مگر بچه مدرسه‌ای، بچه دانشگاهی، جوان دم‌بخت، عروس و داماد.... ندارند؟! چرا فکر می‌کنید همه چیز بر وفق مراد است؟! چرا صدای شکسته شدن استخوان کارگران شنیده نمی‌شود؟ چه اتفاقی باید بیفتد تا فکری به حال زار جامعه کارگری کنید؟

عضو شورای اسلامی کار پلی‌اکریل تاکید می‌کند: امروزه کارگران هاج و واج مانده‌اند و با حسرت و ترس از آینده‌ی مبهم، نظاره‌گرِ تورم افسار گسیخته و سفره خالی و حقوق اندک و شرمندگی و نهایتاً فقیرتر شدن خود هستند.

او به موضوع سبد معیشت و ناکامی کارگران در امرار معاش می‌پردازد: درحالیکه سبد معیشت با این تورم روز به روز در حال رشد است و به گفته کارشناسان، نرخ آن به بالای پنج میلیون تومان رسیده، درعوض قدرت خرید کارگران حدود60تا70 درصد کمتر شده است. وقتی در جامعه شاهد افزایش قیمت اقلام هستیم، یعنی اینکه تعداد زیادی از مردم فقیرتر می‌شوند و وقتی فقر زیاد می‌شود، به تبع آن، آسیب‌های اجتماعی هم زیاد می‌شود.

وی در پایان تاکید می‌کند: جامعه بزرگ کارگری از مسئولان مربوطه انتظار دارند که در حقوق آنها بازنگری شود؛ این بازنگری، امروز یک ضرورتِ غیرقابلِ انکار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
بازنشستگان که دیگه خاکشیر شدن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین