کد خبر: ۵۳۷۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

برخی سرطان را معدن طلا می‌بینند/از نام سرطان و فروش داروهای شیمیایی سودهای کلان می‌برند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای در تلاش هستند از نام سرطان و فروش داروهای شیمیایی سودهای کلان ببرند.
آفتاب‌‌نیوز :
حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید نظارت دقیقی بر روی خیریه‌های فعال در زمینه سرطان داشته باشد. عده‌ای به نام خیریه از سرطان سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی ادامه داد: اطلاع دارم یک موسسه مالی، از مشتریان مبلغی را به عنوان کمک برای سرطان برداشت می کرده و هرگز برای سرطان هزینه نمی‌کرده است. در مقابل فعالیت‌های خیریه‌ها و خیرینی که برای خود این بیماری تلاش می‌کنند خدمات شایان توجه و بی‌نظیری به بیماران کرده و می‌کنند.

اطلاع دارم یک موسسه مالی، از مشتریان مبلغی را به عنوان کمک برای سرطان برداشت می کرده و هرگز برای سرطان هزینه نمی‌کرده است. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: از دید جامعه برخی به سرطان به عنوان یک بیماری ترسناک نگاه می‌کنند که مبتلایان به آن نیاز به کمک و همنوایی دارند اما گروهی به سرطان به عنوان یک معدن طلا نگاه می‌کنند و در تلاش هستند با فروش داروهای شیمیایی و استفاده از نام سرطان سودهای کلان ببرند.

عابدی تصریح کرد: اولین نکته در رابطه با جلوگیری از سرطان تغییر سبک زندگی است. باید از رفتارهای مضر جلوگیری شود. همه می‌دانیم دخانیات موجب سرطان است. چرا باید قبح دخانیات آنقدر ریخته باشد که در پارک جوانان نشسته و قلیان مصرف می‌کنند. 

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان در درمان آن گفت: باید دید آزمایشاتی که انجام می‌شود و غربالگری‌ها تا کجا و تا چه اندازه می‌تواند مفید عمل کند. به هر حال یکی از مسایل مهم تشخیص زود هنگام است اما باید توجه کنیم همین مسأله نیز باعث سو استفاده گروهی خاص نشود. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لحظاتی که بیماران سرطانی درگیر مشکلاتشان هستند، چیزی به نام امید، معنویت و خود درمانی بسیار می‌تواند موثر باشد و امروز به عنوان بعد چهارم درمان بر روی این مسأله تاکید دارند. با تقویت بعد معنوی بیماران مبارزه با بیماری برای فرد بیمار ممکن می‌شود.

عابدی تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستیم که با وجود تغییرات قیمت ارز حداقل فشار برای بیماران پیش بیاید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
مردم اطراف خود را خوب می شناسند .
سرطان را طلا می بینند .
مردگان را طلا می بینند .
.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
سرطان مدال خون اشامان به نام دکتر است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین