کد خبر: ۵۳۸۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

کلانتری: هر چه زودتر وضعیت فعالان محیط زیستی بازداشت شده روشن شود

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه امیدواریم تا پایان تابستان پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده تعیین تکلیف شود، گفت: قوه قضاییه اعلام می‌کند که این موضوع به ما ربطی ندارد اما ما به عنوان شهروند حق دادخواهی در این زمینه داریم ضمن اینکه بلاتکلیفی این پرونده سمن‌های محیط زیستی کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در نشست خبری که امروز به مناسبت روز خبرنگار در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، در پاسخ به پرسشی در مورد سرنوشت فعالان محیط زیستی بازداشت شده اظهار کرد: کمیته چهار نفره دولت متشکل از وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر دادگستری و معاون حقوقی رئیس جمهور برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است و این موضوع را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: وزیر اطلاعات در مجلس و دولت اعلام کرد که دلیلی برای جاسوس دانستن فعالان محیط زیستی بازداشت شده وجود ندارد اما قوه قضاییه می‌گوید من این موضوع را تشخیص می‌دهم که مقصر کیست و به شما ربطی ندارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: خانواده‌های فعالان محیط زیستی بازداشت شده درخواست کرده‌اند که دادگاه فرزندانشان به صورت علنی برگزار شود. شواهد حاکی از آن است که وضعیت بازداشتی‌ها نسبت به چند ماه پیش تغییر کرده و بهتر است.

کلانتری تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به طور مستقل اجازه پیگیری پرونده فعالان محیط زیست بازداشت شده را ندارد و دولت در قالب کمیته چهار نفره آن را دنبال می‌کند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: هر چه زودتر باید وضعیت فعالان محیط زیستی بازداشت شده روشن شود چون هم بازداشت شدگان و هم کل سمن‌های محیط زیستی کشور بلاتکلیف مانده‌اند و نمی‌دانند آیا فعالیت در حوزه محیط زیست جرم است یا خیر؟


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین