کد خبر: ۵۳۸۶۲۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

اتحادیه اروپا: از شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا محافظت می‌کنیم

اتحادیه اروپا با اعلام خبر اجرایی شدن مقرارت مسدودکننده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تاکید کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا نقض قطعنامه 2231 است.
آفتاب‌‌نیوز :
اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از شرکت‌های اروپایی در برابر وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران محافظت می‌کند.

بنابه گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، در این بیانیه آمده است: با اجرایی شدن اولین بخش از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا مقررات مسدودکننده خود را به‌روزرسانی کرده که از روز سه‌شنبه به مرحله اجرا در می‌آید تا از تاثیر این تحریم‌ها بر منافع شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت مشروع دارند، بکاهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اولین سری از اقدامات اتحادیه اروپا برای محافظت از شرکت‌های خود و تضمین ادامه اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران روز سه‌شنبه اجرایی می‌شود. همچنین نسخه به‌روزرسانی شده مقررات مسدودکننده برای از بین بردن تاثیر وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای در روز هشتم مه روز سه‌شنبه اجرا می‌شود.

مقررات مسدودکننده به شرکت‌ها و افراد در اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا تجارت قانونی با ایران داشته باشند و خساراتی که از تحریم‌های آمریکا به وجود می‌آید را ترمیم می‌کند و هر تصمیمی از سوی یک دادگاه خارجی که بر مبنای این تحریم‌ها اتخاذ می‌شود را خنثی می‌کند. مضاعف بر این مقررات مسدودکننده برای محافظت از شرکت‌های اروپا مانع از همکاری اروپایی‌ها با تحریم‌های آمریکا می‌شود مگر اینکه کمیسیون اروپا به طور استثناء اجازه آن را صادر کند.

اتحادیه اروپا همچنین در بیانیه خود آورده است: پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اتحادیه اروپا و اعضای آن روی یکسری اقدامات شامل مقررات مسدودکننده با یکدیگر کار کردند تا از منافع اقتصادی مشروع شرکت‌های اروپایی محافظت کنند.

رفع تحریم‌های مرتبط هسته‌ای که اجازه عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را می‌دهد یک بخش اساسی از توافق هسته‌ای با ایران به شمار می‌آید.

اتحادیه اروپا متعهد به حفظ همکاری با آمریکا به عنوان یک متحد و شریک کلیدی است اما این تحریم‌ها (علیه ایران) را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل می‌داند که در تایید توافق هسته‌ای با ایران به تصویب رسید.

همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه روز گذشته در یک بیانیه جداگانه با ابراز تاسف عمیق نسبت به بازگشت تحریم‌های واشگتن علیه تهران، توافق هسته‌ای را یک عنصر کلیدی در معماری منع اشاعه هسته‌ای جهان دانستند و تاکید کردند که اتحادیه اروپا متعهد به اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای تا زمانی است که ایران به تعهدات هسته‌ای‌اش در این توافق پایبند باشد.

 آنها در ادامه بیانیه مشترک خود خاطرنشان کردند: توافق هسته‌ای با ایران همانگونه که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یازده گزارش خود تایید کرده به هدف خود مبنی بر تضمین صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران دست یافته است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین