کد خبر: ۵۳۸۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

قیمت‌ ارز در بازار ثانویه ۱۵ درصد زیر بازار

با توجه به اجرایی شدن بسته ارزی جدید از امروز سه‌شنبه و اینکه مبادلات ارزی به جز کالاهای اساسی در بازار ثانویه و به صورت نرخ توافقی بین صادرکننده و واردکننده انجام می‌شود، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: هنوز خرید و فروش چندانی در بازار ثانویه انجام نشده که قیمت مشخص باشد اما قیمت توافقی حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد کیمیایی اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عرضه‌کنندگان عمده ارز غیردولتی و غیرنفتی که شامل پتروشیمی و فولادی‌هاست، باید ارز خود را در بازار ثانویه عرضه کنند لذا باید منتظر بود و دید که بازار چگونه پیش می‌رود و واردکنندگان با چه قیمتی ارزشان را تهیه می‌کنند.

وی افزود: در هر صورت باید قیمت پایین‌تر از بازار باشد، چراکه معاملات به صورت خرد بوده و عمده نیست؛ بنابراین باید قیمت ارز در بازار ثانویه حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصدی زیر قیمت بازار باشد  اما نمی‌توان قیمت دقیقی ارائه کرد.

کیمیایی اسدی اظهار کرد: قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که صادرکننده بتواند ارز خود را عرضه کند، چرا که اگر قیمت پایین باشد، صادرکننده رغبت به صادرات نخواهد داشت و مشکلات سه - چهار ماه اخیر تکرار خواهد شد. همچنین اگر قیمت بالا باشد، واردکنندگان به خصوص واردکنندگان مواد اولیه و تولیدکنندگان به مشکل بر می خورند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در حال حاضر اگر قیمت‌ها در کانال ۸۰۰۰ تومان باشد، متعادل و برای صادرکننده و واردکننده مناسب است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین