کد خبر: ۵۳۸۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

طرح اروپا برای ارتباط کرانه باختری با قدس و غزه بدون اطلاع اسرائیل

منابع صهیونیستی از یک طرح حمل و نقل برای اتصال کرانه باختری به قدس و ساخت جاده، بنادر و راه آهن از طرف اتحادیه اروپا بدون اطلاع اسرائیل خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که اتحادیه اروپا با موافقت و هماهنگی طرف فلسطینی طرحی جامع برای حمل و نقل در همه شهرهای کرانه باختری از جمله مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی موسوم به "ج"، قدس شرقی و نوار غزه آماده کرده اما در این باره هیچ مشورتی با طرف اسرائیلی نشده است.

این برنامه که تا سال ۲۰۴۵ ادامه دارد شامل ساخت شبکه‌های جاده‌ای، راه آهن، فرودگاه و بندر می‌شود.

در همین راستا، یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در این باره گفت: هنگامی که یک سال قبل اروپایی‌ها این طرح را ارائه کردند مخالفت خود با آن را اعلام و بر عدم اتصال غزه و کرانه باختری تاکید کردیم، تمام این طرح‌ها تنها جوهری روی کاغذ بوده و قابل قبول نیست.

وی در خصوص آتش‌بس با حماس نیز اظهار داشت: توافق آتش‌بس با حماس به دنبال جدایی کامل غزه از اسرائیل است و من موافق جدایی کامل آن هستم و معتقدم باید این منطقه را به "حکومتمان" مرتبط نکنیم بلکه آن را از طریق دریا به دیگر مناطق مرتبط کنیم.

وی افزود: اما بدون بازگرداندن اجساد سربازان صهیونیستی هیچ‌گونه توافقی وجود نخواهد داشت. ما باید نوار مرزیمان با غزه را گسترش داده و عملیات جدایی مدنی را آغاز کنیم، مسؤولیت آن را به جهان واگذار کنیم و تنها رفتار نظامی را در پیش بگیریم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، در همین راستا، موتی یوگف، عضو کنست اسرائیل از حزب "خانه یهودی" در این باره گفت: طرح مطرح شده اتحادیه اروپا طرح ویژه مربوط به خودشان است و این طرح بدون اطلاع ما به دنبال ایجاد کشور فلسطین است که وجود خارجی ندارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین