کد خبر: ۵۴۰۳۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس مطرح کرد؛

تغییر مسیر هواپیمایی یاسوج در دست بررسی/ برقراری پرواز فرودگاه در آینده نزدیک

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: پروازهای فرودگاه یاسوج در آینده نزدیک از سر گرفته می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
غلام محمد زارعی در نشست خبری اظهار کرد: موضوع تغییر مسیر هواپیمایی یاسوج در شورای‌عالی فضایی کشور طرح و امیدواریم این مسیر تغییر کند و البته الان برای پروازهای جت مشکلی نیست.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس عنوان کرد: فرودگاه یاسوج ۱۰ درصد اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص داد و عملیات تطویل باند نیز در حال انجام است. خوشبختانه ذهنیت منفی بر روی فرودگاه یاسوج در حال از بین رفتن است و تغییر مسیر پرواز نیز در دست اقدام است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت پتروشیمی بویراحمد برای من هیچ نفعی ندارد، ادامه داد: همه دغدغه‌ام اشتغال‌زایی و رفع مشکلات مردم در دشت سقاوه بود که نباید جلوی آن سنگ اندازی کرد. بیشتر سرمایه‌گذاری پتروشیمی بویراحمد توسط خارجی ها انجام می‌شود و نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که یک سرمایه گذار خارجی تصوری نادرست از استان داشته باشد. ساخت پتروشیمی و مجوزهای آن کار بسیار سخت و زمان بر است که مجوزهای آن گرفته شد و میزان مصرف آب آن هم با ماشین آلات جدید به مقدار بسیار زیادی کاسته شد.

زارعی تصریح کرد: شهرستان‌های بویراحمد و دنا در سال ۹۷ از ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ملی و استانی برخوردار می‌شود هر چند در سال‌های اخیر کاهش اعتبارات را شاهد بوده‌ایم. در هر نقطه از 2 شهرستان بویراحمد و دنا پروژه‌ها فعال هستند که مردم می‌توانند در این خصوص نظر بدهند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هر چند که در گذشته سهم ما از صنعت کشور کمتر از یک درصد بود که با احیاء واحدهای راکد و بهره برداری از واحد های جدید اکنون به ۱.۳ درصد از کل صنایع کشور تبدیل شده است. مجلس یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به اشتغال اختصاص داد که سهم استان ما از این یک میلیارد دلار بسیار چشمگیر است. با توجه به رونق صنعت و اجرای کارهای زیربنایی و همچنین از محل اعتبارات یک میلیارد دلاری امیدوار به رفع بخشی از مشکل بیکاری هستیم تا با این ابرچالش مقابله کنیم.

وی با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور گفت: حق مسلم مجلس است که از مسئولان سوال کند که سوال از رئیس جمهور پس از کش و قوس‌هایی اعلام وصول شده و رئیس‌جمهور باید با حضور خود در مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ دهد. مقام معظم رهبری از همه دولت‌ها از جمله این دولت حمایت کرده است که حمایت اخیر ایشان را از دولت به صراحت شنیدیم که امیدواریم دولت با توجه به این حمایت در راه رفع مشکلات مردم بیشتر تلاش کند.

زارعی در خصوص ساخت سد خرسان اظهارکرد: تامین آب بخش مرکزی کشور از این سد واقعیت ندارد و این سد تنها برای تولید برق ساخته شده است البته ما موافق ساخت این سد نیستیم هر چند این سد در پایین دست استان ساخته می‌شود می‌توان استفاده‌های زیادی از این سد کرد.

نماینده شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به توسعه زیرساختها اشاره و خاطرنشان کرد: اولین و اساسی‌ترین زیرساختی که اولویت ماست راه‌ها و محورهای مواصلاتی است. برای مثال در سال جاری ۲۶ میلیارد تومان برای جاده یاسوج- اصفهان پیش‌بینی کرده‌ایم و تاکنون بیش از ۲۶ کیلومتر از مسیر را چهار خطه کرده‌ایم و تا پایان سال ۷ کیلومتر دیگر آن عملیاتی می‌شود.

وی از اقدام در سایر جاده‌های این دو شهرستان خبر داد و تصریح کرد: امسال عملیات روشنایی محور یاسوج- بابامیدان از محدوده یاسوج تا روستای تنگاری را تامین اعتبار کرده‌ایم که اعتبار آن ۲.۵ میلیارد تومان است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای  اسلامی از اعتبارات ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن برای تکمیل پل ۴ بشار خبر داد و ادامه داد: برای اجرایی کردن پل پنجم بشار هم در حال رایزنی هستیم. امسال برای شهر یاسوج از محل‌های مختلف ۲۲ میلیارد تومان برای شهرداری و شهر یاسوج پیگیری کرده‌ایم تا مشکلات از جمله مشکلات حاشیه نشینان را برطرف کنیم.

وی از راه‌اندازی فاز اول تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج با تامین ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه تا شهریور امسال خبر داد.

وی عنوان کرد: امسال در شهرستان دنا در زمینه عمرانی ۴۵ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم که قبلا این اعتبارات در این شهرستان بسیار ناچیز بود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من سه فرزند دختر و یک پسر دارم که دو دختر من دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و همگی خانه‌دار و بیکار هستند. پسر من بیکار و حتی داماد من هم بیکار و در دفتر خود ما در مجلس کار می‌کند و از جایی حقوق نمی‌گیرد. تنها کارمند خانواده خود من هستم و هیچ‌کدام از اعضای خانواده من کارمند نیستند. مسئولان باید زندگی شفاف داشته باشند چون به‌نفع خود مسئول و نظام است و سبب رفع اتهام‌زنی‌ها به نظام‌ می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین