کد خبر: ۵۴۱۲۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲

آژانس انرژی اتمی: کره شمالی به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که هیچ نشانه‌ای دال بر توقف فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از آسوشیتدپرس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود ضمن اعلام نگرانی نسبت ادامه فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی گفته است که هیچ نشانه‌ای دال بر توقف این فعالیت‌ها در این کشور وجود ندارد.

در این گزارش گفته شده کره شمالی فعالیت‌های خود را از جمله از طریق یک رآکتور ۵ هزار کیلوواتی در مرکز علمی و تحقیقات اتمی یونگ‌بیون در طول سال گذشته همچنان ادامه داده است. گفته شده خروج بخار از این مرکز نشانه‌ای از ادامه فعالیت‌های هسته‌ای در آن می‌باشد.

این گزارش افزوده است که کره شمالی فعالیت‌های هسته‌ای خود را پس از نشست رهبران دو کره در آوریل گذشته (فروردین ماه) که در آن هر دو طرف متعهد به هسته‌ای زدایی منطقه شده بودند، همچنان ادامه داده است.

این گزارش همچنین آن چه فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی خارج از چارچوب قطعنامه شورای امنیت را خوانده، محکوم کرده و گفته است پیونگ یانگ فعالیت‌های هسته‌ای خود در دیگر مناطق از جمله معدن پیونگ سانگ در جنوب این کشور را که محلی برای غنی سازی اورانیوم می‌باشد، ادامه داده است.

گزارش مذکور قرار است از سوی یوکیو آمانو دبیر کل آژانس تا کمتر از یک ماه دیگر در جریان نشست شورای حکام ارائه شود.

پیش از این اعلام شده بود که رهبران کره شمالی و آمریکا در جریان مذاکرات خود در سنگاپور در خردادماه، نسبت به توقف فعالیت‌های هسته‌ای پیونگ یانگ به توافق رسیده‌اند و روز گذشته نیز دونالد ترامپ در نشست خبری خود تاکید کرد که کره شمالی دیگر یک تهدید هسته‌ای محسوب نمی‌شود
مهر 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین