کد خبر: ۵۴۱۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

گزارش عملیات ضدتروریستی روسیه: ۸۶ هزار تروریست در سوریه کشته شدند

وزارت دفاع روسیه در جمع بندی عملیات نظامی این کشور در سوریه اعلام کرد که 86 هزار تروریست در جریان عملیات های ضدتروریستی مسکو در سوریه کشته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دفاع روسیه امروز در فیلم ویدیویی، نتایج عملیات ضدتروریستی نیروهای این کشور در سوریه را منتشر کرد که در آن یادآور شده است: از 30 ماه سپتامبر سال 2015 (8 مهر 94) در جریان عملیات ضدتروریستی نیروی هوافضا و ناوگان روسیه در سوریه بیش از 86 هزار تروریست کشته شدند.

از این تعداد 4 هزار و 500 نفر نفر از اتباع روسیه و جمهوری های شوروی پیشین بودند که در مناطق مختلف سوریه کشته شدند.

بر این اساس، در جریان عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه بیش از 600 دستگاه تانک، 700 نفربرزرهی و 9 هزار دستگاه خودرو مجهز به تسلیحات سنگین منهدم شد.

نیروهای روسیه همچنین 120 هزار مرکز تروریست ها ازجمله انبارهای سلاح و مهمات و اردوگاه های آموزشی آنها را در مناطق مختلف سوریه را منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه در فیلم ویدیویی یادآورشد که بار اصلی عملیات ضدتروریستی این کشور در سوریه بر دوش نیروی هوافضا و واحدهای هوایی نیروی زمینی (هوانیروز) بود.

بر این اساس، 87 درصد خلبانان شکاری های روسیه و 90 درصد بالگردهای نظامی این کشور در پیروزی بر تروریست ها در سوریه نقش داشتند. 

ناوگان روسیه نیز در پیروزی بر تروریست ها در سوریه نقش مهمی داشت و 86 ناو و 14 زیردریایی در این عملیات شرکت داشتند و 189 ماموریت را در سواحل سوریه انجام دادند.

وزارت دفاع روسیه افزود که ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف این کشور دو ماه ماموریت در سوریه داشت و هواپیماهای مستقر بر این ناو 420 ماموریت ضدتروریستی انجام دادند.

نیروهای روسیه که از مهر ماه 94 در عملیات ضدتروریستی در سوریه شرکت کردند در زمستان گذشته به دستور پوتین این کشور را ترک کردند.اکنون تعداد کمی از نظامیان روسی در سوریه حضور دارند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین