کد خبر: ۵۴۱۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ادامه دارد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روند افزایش مستمری پرداختی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف کاهش فقر و زمینه‌سازی برای توانمندسازی آنها همچنان ادامه خواهد یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
 انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح متمرکز طرح‌های هفته دولت در گرگان اظهار کرد: در اوج درآمدهای نفتی کشور مستمری مددجویان یک نفره ۵۳۰ هزار و خانواده‌های پنج نفره یک میلیون ریال بود، اما از پارسال دولت این مبالغ را با هدف توانمندسازی و توسعه اشتغال به تربیت به یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۴ میلیون و ۶۵۰هزار ریال افزایش داد.

وی بیان کرد: این مبالغ در بودجه امسال هم با رشد ۱۴ درصدی همراه بود که نشان می دهد دولت توجه و تاکید زیادی به توانمند سازی گروه های محروم و اقشار آسیب پذیر دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: علاوه بر بودجه امسال کمیته امداد و بهزیستی، ۱۲ هزار میلیارد ریال برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و ۶ هزار میلیارد ریال به منظور توانمندسازی مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده که می‌تواند زمینه‌ساز افزایش فرصت‌های شغلی این گروه‌های خاص و آسیب‌پذیر باشد.

محسنی بندپی ادامه داد: یکی از کارهای بزرگ دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر، کاهش نفرات پشت نوبت برای اضافه شدن به جمع مددجویان و بهره‌مندی آنها از تسهیلات اشتغال‌زا است که امسال ۷۶۰ هزار نفر از مزایای این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: سهم گلستان از این نفرات پشت نوبت مانده ۴ هزار و ۸۰ نفر در حوزه اجتماعی و ۱۱ هزار نفر درحوزه معلولیت‌ها بود که با تلاش می‌توان تا پایان مهر ماه سهم باقیمانده استان که حدود ۱۵ هزار نفر بوده را به صفر رساند.

به گفته وی، نگاه دولت اشتغال‌زایی پایدار و مولد و نگاه علمی به اشتغال فراگیر و روستایی است که گلستان با قرار گرفتن در رده پنجم استان‌های دریافت کننده اعتبارات وام اشتغال روستایی، از استان‌های پیشرو و پیشگام اجرای این طرح است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان،برای ۱۴۱ طرح عمرانی، اقتصادی واشتغالزا شهرستان گرگان مرکز استان گلستان ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی هزینه شده، ۱۲۹ طرح از محل اعتبارات دولتی و مابقی با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین