کد خبر: ۵۴۱۹۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴

جهانگیری: هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی است

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اقدامات و خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کشور اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه – موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه خدمات و فعالیت‌های رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه ایام از استقرار نظام تا جنگ، صلح، سازندگی و اصلاحات دارای نقشی ویژه‌ای و همواره در میانه میدان حضور داشته است؛ بنابراین به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی هستند.

وی با تاکید بر این‌که «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه واقعی انقلاب است» خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد تاریخچه انقلاب اسلامی را بررسی کند با بررسی شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد.

وی با اشاره به افتتاح خانه – موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: خانه موزه‌ها یکی از اقدامات بزرگی است که از گذشته انجام می‌شود. در این دوره نیز به همت خاندان و خانواده آقای هاشمی رفسنجانی و با تصویب هیات وزیران خانه – موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت. در واقع افتتاح این خانه موزه مهم‌ترین کاری است که می‌تواند موجب برقراری ارتباط نسل جوان با یکی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و انقلابی کشور شود.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: با کار بسیار خوب و فناوری‌های نوینی که در خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کار گرفته شده است، نسل جوان می‌تواند به ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پی ببرد.

وی اظهار کرد: شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره سرمایه‌های نمادین کشور بوده‌اند و امکان توسعه کشور بدون اتکا به چنین سرمایه‌های نمادینی وجود ندارد؛ امروز وقتی به توسعه ایران و ابعاد شخصیتی آقای هاشمی رفسنجانی نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که ایشان همواره شخصیتی جامع‌نگر بودند.

وی  افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عین حال که به مطالعات قرآنی می‌پرداخت، به توسعه ایران نیز فکر می‌کرد و برنامه‌هایی برای توسعه کشور می‌نوشت. ایشان نگرانی‌های جدی نسبت به آینده کشور، نظام و مردم داشت.

جهانگیری با بیان این‌که «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی آینده‌نگر بود»، تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سیاستمدارانی بود که اعتقاد داشت هیچ وقت در کشور بن‌بستی وجود نخواهد داشت و بن‌بست شکنی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و حرکت‌های او بود. هرگاه در سخت‌ترین شرایط نیز به ایشان مراجعه می‌کردیم، معتقد بودند که برای حل مشکلات کشور راه حل‌هایی وجود دارد. ایشان هیچ گاه برای خود ننالیدند و شکایت نکردند اما هر جا که لازم بود، از وضعیت مردم می‌نالیدند و به مسئولان هشدار می‌دادند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: امروز نیز متاسفانه بعد از گذشت حدود 2 سال از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همچنان مظلومیتی برای او وجود دارد. در این راستا امیدوارم به همت دوست‌داران انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بتوانیم گرد مظلومیت را از چهره ایشان و همچنین جمهوری اسلامی ایران برطرف نماییم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین