کد خبر: ۵۴۲۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

تحصیل ‌۴۷۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس ایران/وزیر آموزش و پرورش: شرایط تحصیلی برای همه دانش‎‌آموزان یکسان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۴۷۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمد بطحایی عصر امروز در مراسم افتتاح مدرسه فرمد روستای نومل اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران شاید تنها کشور در جهان باشد که هیچ تفاوتی برای تحصیل بین دانش‌آموزان خودمان و اتباع خارجی قائل نیست.

وی افزود: خوشبختانه شرایط تحصیلی برای همه دانش‎‌آموزان اعم از اتباع خارجی و ایرانی یکسان بوده و این مایه افتخار جمهوری اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته با تأکیدات رهبر معظم انقلاب و پیگیری‌های رئیس جمهور بیش از 470 هزار دانش‌آموز افغانی، حتی کسانی که دارای مدارک هویتی کافی نبودند، با همکاری وزارت کشور زیرپوشش قرار دادیم که این اتفاق مورد قدردانی مجامع بین‌المللی قرار گرفت.

وی افزود: امیدوار هستیم با تلاش بیشتر در روزهای باقی‌مانده به شروع سال تحصیلی، دانش‌آموزان افغانی که امکان ورود به مدرسه را دارند، ثبت‌نام کنند. ما تلاش می‌کنیم تا شعار « از مهر کسی جا نماند» را به طور عینی محقق کنیم.

بطحایی با اشاره به بهره‌برداری از 36 پروژه آموزشی در استان گلستان اظهارداشت: امروز در این استان 36 پروژه آموزشی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه نیمی از کلاس‌های درس قابل افتتاح توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است، ادامه داد: تا ابتدای مهرماه امسال 7 هزار و 800 کلاس درس در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که تا پایان سال 97 این تعداد به بیش از 10 هزار کلاس افزایش می‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
افغانی ها باید از کشور اخراج بشن بسه دیگه. این چند دهه حضورشون فقط خسارت و جنایت علیه مردم ایران بود. هیچ ایرانی راضی به حضور حتی یک افغانی تو کشور نیست. عجیبه بعضی تصمیم ها
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین