کد خبر: ۵۴۲۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

راه آهن سنندج- همدان کی به اتمام می‌رسد؟

استاندار کردستان از موافقت معاون رئیس جمهور برای تامین اعتبار پروژه چهار خطه نمودن محور سنندج- همدان(گردنه صلوات آباد) خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 ‌بهمن مرادنیا امروز(5 شهریور) پس از اتمام سفر معاون رئیس جمهور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی این سفر بازدیدهایی از پروژه‌های مختلف استان صورت گرفت که مصوبات خوبی برای استان و بویژه در حوزه زیرساخت‌ها در بر داشت.

وی افزود: اولین بازدید از گردنه صلوات آباد صورت گرفت که تکمیل آن 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و رئیس سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را تامین می‌کند تا تکلیف پروژه مشخص شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: راه آهن سنندج- همدان نیز مورد بازدید قرار گرفت که در تملک اراضی مشکل داشت که 50 میلیارد تومان اعتبار نیز برای این پروژه اختصاص دادند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 400 میلیارد تومان به پروژه راه آهن اختصاص داده شده بود، ابراز امیدواری کرد این پروژه تا پایان سال 99 به اتمام برسد.

مرادنیا بازدید از کریدور شمال- جنوب را از دیگر بازدیدهای معاون رئیس جمهور اعلام کرد که مشکل اعتباری داشت و با تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام آن موافقت کردند که در صورت تامین اعتبار 80 کیلومتر آن امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی این پروژه را از پروژه‌های مهم استان دانست و گفت: 150 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است که با تامین اعتبار آن موافقت کردند که تا پایان سال این 80 کیلومتر به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان همچنین از موافقت معاون رئیس جمهور برای تعیین تکلیف آب شرب سقز، بیجار، قروه و دهگلان خبر داد و افزود: همچنین به منظور رفع مشکل تامین اعتبار کنارگذر سقز‌ با 5 میلیارد تومان اعتبار موافقت شد.

‌به گزارش ایسنا،وی همچنین از موافقت نوبخت برای 16 میلیارد تومان اعتبار به سد چراغ ویس خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال پروژه‌های ذکر شده با همکاری دستگاه‌های اجرایی به پایان برسد.

‌امروز محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی سفر یکروزه خود به کردستان از پروژه‌های مختلف در حوزه‌های آب و راه بازدید کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین