کد خبر: ۵۴۳۱۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

جدیدترین جزییات از نمایش «بینوایان»،نیاوران در جشنواره‌ی فیلم کودک برگزیده معرفی می‌کند، معرفی یک هیات انتخاب و داوری، نقد و بررسی «کشتن گوزن مقدس» در ارسباران و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه طراحان هنری و مشاوران موزیکال «بینوایان» به کارگردانی حسین پارسایی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی نمایش، سیامک احصایی در مقام طراح صحنه، سارا اسکندری طراحی چهره پردازی، شیما میرحمیدی طراح لباس و آکسسوار، علی براتی طراح حرکت، مرتضی نجفی طراح نور و بامداد افشار به عنوان طراح صدا، موزیکال «بینوایان» را همراهی می کنند.

همچنین هاسمیک کاراپتیان به عنوان سرپرست بخش آوازی، فراز اسکندری ویدئو دیزاینر، کوروش دالوند کامپیوتر گرافیک، امیرکاوه آهنین جان و سعید داخ به عنوان مشاوران اجرا در موزیکال «بینوایان» حضور دارند.

موزیکال «بینوایان» به کارگردانی حسین پارسایی و با رهبری بردیا کیارس از ۲۰ آبان ماه در تهران-رویال هال به روی صحنه می رود.

داوری و اعطای جایزه به فیلم منتخب در بخش "جلوه گاه امید" به مجموعه نیاوران تعلق گرفت

برای نخستین بار مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به فیلم برگزیده سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان جایزه ویژه میراث فرهنگی اعطا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این جشنواره بین المللی که از ۸ تا ۱۴ شهریور ماه در شهر اصفهان در حال برگزاری است با هدف اثر بخشی و فرهنگ سازی سینما برای جامعه ایرانی و به منظور حمایت از سینمای ملی، با افزودن بخش ویژه‌ای به این جشنواره با عنوان "جلوه گاه امید" بستر جدیدی را برای فعالیت سازمان های دولتی و غیر دولتی فراهم کرده است.

با توجه به آیین نامه بخش جلوه گاه امید، سازمان های دولتی و خصوصی می توانند ضمن بررسی آثاری که در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره پذیرفته شده اند به فیلم های منتخب از نگاه خود با توجه به اولویت های موضوعی سازمان متبوع جوایزی اهدا نمایند.

بنا بر این گزارش طی تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد سینمایی فارابی و مجموعه نیاوران امضا شده همزمان با این دوره از جشنواره، این مجموعه برای نخستین بار در داوری بخش جلوه گاه امید مشارکت می کند.

سید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه های ایران، مشاور رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و عضو هیأت امنای مرکز سینمای مستند تجربی، شادمهر راستین معمار، تهیه کننده، کارگردان و مستندساز و همچنین سمیرا ابراهیم پور مدیر پروژه باستان شناسی برای کودکان داوری این بخش از جشنواره را بر عهده دارند.

بازبینی فیلم‌ها در محل دبیرخانه جشنواره‌ در تهران از صبح روز پنج شنبه هشتم شهریور ماه آغاز شده و در این میان دوازده فیلم بلند و یازده فیلم کوتاه توسط هیأت داوران منتخب این مجموعه مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در پایان به انتخاب هیأت داوران به فیلمی که به شاخص‌های میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در حوزه کودکی توجه ویژه داشته است جایزه‌ ویژه میراث فرهنگی تعلق خواهد گرفت.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بر اساس توافق‌نامه سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی، به دبیری علیرضا رضاداد در دو بخش ملی و بین المللی شامگاه پنچ شنبه ۸ شهریور ماه در اصفهان آغاز به کار کرد و تا ۱۴ شهریور ادامه خواهد داشت.

آثار راه یافته به این دوره از جشنواره بر اساس توجه به مضامین مورد نیاز رشد شخصیت کودکان و نوجوانان و مفاهیم ترویج دهنده اخلاق نیکو و نکوهنده رفتارهای نامناسب مبتنی بر آموزه های اعتقادی، خدا باوری، پیوند خانواده، احترام به همنوعان، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، مشارکت اجتماعی و پاسداری از سرمایه‌های نهفته در طبیعت انتخاب شده است.

معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌المللی و تقدیر از پدیدآورندگان آثار، زمینه‌سازی حضور فعالان سینمای کودک و نوجوان و ارتباط مؤثر آنان با مخاطبان آثار، رشد و رونق تولید و نمایش آثار سینمای کودک و نوجوان از طریق زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل میان دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، صاحب نظران و مخاطبان و همچنین ارتقاء و رشد فرهنگ، دانش و ذائقه هنری کودکان و نوجوانان از طریق آثار سمعی و بصری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

هیات انتخاب و داوری بخش مسابقه نمایشنامه نویسی معرفی شدند

بخش مسابقه نمایشنامه نویسی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان توسط سه نمایشنامه نویس و مدرس تئاتر داوری میشود.

محمد چرمشیر ، حمیدرضا نعیمی و بهرام جلالی پور که از نویسندگان و پژوهشگران شناخته شده ادبیات نمایشی هستند انتخاب و داوری نمایشنامه های رسیده به بخش مسابقه نمایشنامه نویسی را بر عهده گرفته اند.

این بخش که تا پایان وقت اداری روز ۱۰ شهریور ماه پذیرای نمایشنامه های نویسندگان حوزه تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود به صو.رت دو مرحله ای و با بهره مندی نویسندگان از مشورت هیات انتخاب در مرحله نخست برگزار می شود.

نتایج ارزیابی و معرفی آثار مرحله اول بخش مسابقه نمایشنامه نویسی ۳۰ شهریور ماه جاری اعلام خواهد شد.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی و در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

"کشتن گوزن مقدس" در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد می‌شود

فیلم سینمایی «کشتن گوزن مقدس» به کارگردانی یورگوس لانتیموس محصول ۲۰۱۷ یکشنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شده و پس از آن با حضور کورش جاهد نقد و بررسی می‌شود.

به نقل از باشگاه فیلم تهران، در خلاصه داستان فیلم آمده است: یک جراح ماهر نوجوانی آشفته و رنج‌کشیده را زیر پر و بال خود می‌گیرد. تا اینکه آن پسر می‌کوشد او را وارد خانواده‌ی بهم‌ ریخته‌اش کند و…

این فیلم در بخش مسابقه هفتادمین جشنواره فیلم کن حضور داشت و برنده جایزه مشترک بهترین فیلمنامه شد.

کورش جاهد کارشناس سینما در چهارصد و هفتاد و نهمین نشست باشگاه فیلم تهران حضور خواهد داشت.

کالین فارل، نیکول کیدمن، رافی کسیدی، بیل کمپ، آلیسیا سیلورستون و بری کیوگن جمعی از بازیگران فیلم هستند.

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

آخرین هفته اجرای نمایش" فیل در تاریکی" آغازشد

گروه اجرایی نمایش"فیل در تاریکی"، به دلیل فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، آخرین هفته اجرای عمومی خود را در تماشاخانه پالیز آغاز کردو تنها تا ۱۷ شهریورماه سالجاری به روی صحنه می رود.

"فیل در تاریکی" سومین تجربه کارگردانی مهرداد  مصطفوی است که پیش از این نمایش های «باغ وحش شیشهای» و «خروج اضطراری» را روی صحنه برده بود. فیل در تاریکی رمانی است از قاسم هاشمی‌نژاد که در سال ۱۳۵۸ توسط انتشارات زمان به چاپ رسید. این اثر از مهم‌ترین آثار در ادبیات پلیسی ایرانی محسوب می‌شود. فیل در تاریکی،رمانی است که بسیاری از منتقدان آن را از بهترین آثار داستانی ایرانی در ژانر پلیسی دانسته‌اند. یکی از نکات مهم این رمان، خلق لهجه‌های مختلف در زبان فارسی است که در ادبیات فارسی بی‌سابقه بود و محمد زارعی بر اساس این رمان، نمایشنامه مذکور را به رشته تحریر درآورده است.

بنا به اعلام گروه اجرایی،این نمایش همه روزه تا پایان ۱۶ شهریور، ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه با بهای بلیت ۳۰ هزار تومان به روی صحنه می رود.

عواملی که در تولید نمایش " فیل در تاریکی" مشارکت داشته اند عبارتند از: نویسنده: محمد زارعی،تهیه کننده: مهرنوش حسن پور، بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه): ابراهیم عزیزی، آیدین بهاری، آوا شریفی، پرهام یداللهی، امیر جنانی، پویا پورامین ،طراح گرافیک و ساخت تیزر:محمد صادق زرجویان، طراح صحنه :امید اکبری، طراح نور :علی کوزه گر، طراح لباس :نسرین خرمی، مشاور کارگردان و برنامه ریز :محمد براری، گروه کارگردانی :کامیار دریاکناری، افشین رهگذر، سمانه کاوندی، دستیار صحنه :شیرین طیبی

فیل در تاریکی همه روزه تا ۱۶ شهریور ماه سالجاری روی صحنه است و علاقه مندان تماشای این نمایش می توانند با مراجعه به سایت فروش بلیت تیوال و استفاده از لینک : https://www.tiwall.com/store/fildartariki و یا مراجعه حضوری به گیشه فروش بلیت و همچنین نماس تلفنی با شماره ۰۹۳۳۷۲۰۰۱۷۴ نسبت به تهیه بلیت نمایش اقدام کنند.

تماشاخانه پالیز در خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ قرار دارد.

برگزاری اولین اکران گروهی   فیلم «۱۳  اکتبر ۱۹۳۷» در شهر کتاب مرکزی

اولین اکران گروهی  مستند سینمایی «۱۳  اکتبر ۱۹۳۷» به کارگردانی بکتاش آبتین، روز یکشنبه ۱۱ شهریور در شهر کتاب مرکزی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی هاشور ،اکران اینترنتی فیلم مستند سینمایی «۱۳  اکتبر ۱۹۳۷» به کارگردانی بکتاش آبتین از امروز شنبه ۱۰ شهریور آغاز شده است.
سازندگان این فیلم وسامانه هاشور به عنوان پخش کننده فیلم شرایطی را فراهم اورده اند تا علاقمندان به تماشای این فیلم بصورت گروهی و بر روی پرده سینما بتواندد با خرید بلیت به تماشای این فیلم بنشینند.

اولین اکران مردمی  و گروهی  مستند سینمایی «۱۳  اکتبر ۱۹۳۷» به کارگردانی بکتاش آبتین روز یکشنبه ۱۱ شهریور ساعت ۲۰ در شهر کتاب مرکزی برگزار می شود. 

در این اکران  بکتاش آبتین کارگردان فیلم حضور دارد. علاقمندان برای تهیه بلیت می توانند  به سایت هاشور مراجعه کنند. 

فیلم سینمایی «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» به کارگردانی بکتاش آبتین و تهیه‌کننده گی موزه موسیقی ایران ساخته شده است. این فیلم درباره لوریس چکناواریان  آهنگساز و موزیسین شناخته‌شده ایرانی است. دراین فیلم لایه‌هایی از ویژگی های لوریس چکناواریان که تاکنون دیده نشده به نمایش در می آید.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین