کد خبر: ۵۴۳۲۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

چرا استیضاح وزیرآموزش و پرورش منتفی شد؟

نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر آموزش و پرورش درخواست خود برای استیضاح بطحایی را پس گرفتند به همین دلیل استیضاح منتفی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 جمعی از نمایندگان طی نامه‌ای از رئیس مجلس خواستند استیضاح وزیر آموزش و پروش از دستور کار خارج شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با ۲۹ امضاء تقدیم هیات رییسه شد که نمایندگان متقاضی استیضاح در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی امضاهای خود را پس گرفتند و از هیات رییسه خواستار شدند که استیضاح از دستور کار خارج شود.

چرا استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد؟

جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس خواهان از دستور کار خارج شدن استیضاح سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش شدند. امضا کنندگان دلیل باز پس‌گیری امضاهای خود را شرایط فعلی کشور و شروع سال تحصیلی ۹۸- ۱۳۹۷ اعلام کردند. 

احمد امیرآبادی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: با توجه به بازگشایی مدارس متقاضیان استیضاح امضایشان را پس گرفتند.

فراکسیون ولایی استیضاح وزیر را در شرایط فعلی به صلاح نمی‌داند

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که استیضاح‌ وزیر آموزش و پرورش را در شرایط فعلی به صلاح نمی‌داند، گفت: این بدان معنا نیست که ما مخالف استیضاح آقای بطحایی هستیم، بلکه معتقدیم با توجه به آغاز مدارس اکنون زمان مناسبی برای استیضاح نیست.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح شد و جمع‌بندی بر این مبنا صورت گرفت که استیضاح آقای بطحایی در شرایط فعلی به صلاح نیست.

وی توضیح داد: اولویت استیضاح با وزرای اقتصادی است، چون اقتصاد مردم مهم است اگر شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند شرایط آموزش و پرورش نیز بهبود پیدا خواهد کرد، بنابراین باید اولویت را استیضاح وزرای اقتصادی قرار داد تا شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس قرار داریم. یک میلیون معلم و ۱۴ میلیون دانش آموز قرار است سال تحصیلی را آغاز کنند به همین دلیل اکنون شرایط استیضاح مناسب نیست. البته شاید چند ماه بعد از آغاز سال تحصیلی طرح استیضاح در دستور کار قرار گیرد، لذا ما مخالف استیضاح نیستیم بلکه طرح آن را در این شرایط مناسب نمی‌دانیم. بر این اساس اعضای این فراکسیون امضاهای خود را پس گرفتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
حتما آقایان نمایندگان والایی مجلس موقع امضاء استیضاح خواب تشریف داشتند که نفهمیدند که مهر میاید و.... بابا ...... خودتانید وقتی وزیر شجاعانه گفت برملا می کنه پش صحنه وابستگی امضائ کنندگان را به آموزشگاهای خصوص ها و....اقاین امضاء مبارکشان را پس گرفتند بیا ملت بیچاره با این نمایندگان تایید شده می خواهند وضع مملکت درست بشه
دبیر رسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
نمایندگان مجوز غیر انتفاعی ها را گرفتند و افراد خودرا به اموزش وپرورش فرستادند وبضورت پیمانی استخدام شدند ومتاسفانه فقط بفکر خود هستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین