کد خبر: ۵۴۳۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

رویترز : دولت هند مجوز واردات نفت ایران با نفتکش‌ها و بیمه ایرانی را صادر کرد

منابع مطلع روز دوشنبه گفتند که هند به پالایشگاه‌های دولتی خود این امکان را داده تا واردات نفت ایران را با نفتکش‌ها و بیمه‌های ایرانی ادامه دهند. این در حالی است که دو شرکت‌ معروف حمل و نقل دریایی هند به دلیل تحریم‌های آمریکا، سفر به ایران را متوقف کرده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته خبرگزاری «رویترز» تلاش‌های دهلی نو برای حفظ جریان نفت ایران اقدامی شبیه به چین است  که خریداران نفت در این کشور تقریبا تمام واردات نفت خود را به کشتی‌های متعلق به شرکت ملی نفت ایران انتقال می‌دهند.

بر اساس این گزارش، این اقدام‌ دو خریدار بزرگ نفت خام ایران (هند و چین) نشان می‌دهد که ایران احتمالا از نوامبر (آبان) سال جاری و زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفتی آغاز می‌شود، به طور کامل از بازارهای جهانی نفت جدا نخواهد نشود.

یک منبع دولت هند در این زمینه به رویترز گفت: «وزارت حمل و نقل به پالایشگاه‌ها این مجوز را داده که به خرید نفت ایران بر اساس مبنای هزینه، بیمه و حمل و نقل ادامه دهند.»

رویترز نوشت: هند می‌خواهد به خرید نفت از ایران ادامه دهد، زیرا تهران تقریبا حمل و نقل رایگان و اعتبارنامه طولانی مدت را ارائه می‌دهد. به موجب قرارداد موسوم به «سی. ای. اف»، ایران با تامین حمل و نقل و بیمه، پالایشگاه های هندی را قادر می سازد با وجود عدم دسترسی به بیمه‌های شرکت‌های غربی به واسطه  محدودیت‌های اعمال شده توسط واشنگتن، به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

«سانجی سانیال» مشاور ارشد دولت هند در وزارت اقتصاد این کشور نیز روز یکشنبه اعلام کرد، دهلی نو برای مقابله با هرگونه پیامد تحریم‌های آمریکا علیه ایران آماده است و اقدامات لازم و آماده سازی برای هرگونه سناریو را پیش بینی کرده است.

گفتنی است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور  آمریکا پس از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای در اقدامی که مخالفت‌های گسترده را به همراه داشته است  مجددا دستور اعمال محدودیت های اقتصادی علیه ایران را صادر کرد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین