کد خبر: ۵۴۴۰۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
ٰرئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با امیر کویت به تکرار ادعاها درباره ایران پرداخت

ترامپ مدعی شد: ایران در آشوب کامل و نگران بقای خود است/ آماده دیدار با روحانی هستم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با امیر کویت به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت. وی مدعی شد که ایران «در آشوب کامل است» و الان فقط نگران بقای خود به عنوان یک کشور هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
ٰرئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با امیر کویت روز چهارشنبه به تکرار ادعاها درباره ایران پرداخت.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با امیر کویت به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت.  وی مدعی شد که ایران «در آشوب کامل است» و الان فقط نگران بقای خود به عنوان یک کشور هستند. 

او تصریح کرد: «ایران در آشوب است. آنها در آشوب کامل هستند.» خبرگزاری رویترز نوشته ترامپ بدون ارائه هیچ شواهدی این سخنان را بیان کرد.

ترامپ که بعد از خروج از برجام کارزاری برای اعمال فشار همه جانبه علیه ایران به راه انداخته بار دیگر ژست مذاکره گرفت و آمادگی خود را برای دیدار با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد.

 وی گفت درباره ایران نمی‌تواند پیش‌بینی کند چه اتفاقی می‌افتد و اهمیتی ندارد که مقام‌های ایران بخواهند با او دیدار کنند یا خیر. 

ترامپ گفت: «حالا آنها نگران بقایشان به عنوان یک کشور هستند. خواهیم دید با ایران چه اتفاقی خواهد افتاد. اینکه بخواهند صحبت کنند یا نه به آنها بستگی دارد، به من ارتباطی ندارد. من همیشه در دسترس خواهم بود، ولی اصلاً اهمیتی ندارد.»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تمایل دارد با روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند گفت: «ممکن است. هر چیزی ممکن است. هر چیزی ممکن است. خواهیم دید.»

رئیس‌جمهور آمریکا در این کنفرانس خبری درباره عملیات ادلب هم اظهارنظر و بار دیگر ادعاها را تکرار کرد.

ترامپ پیش از این هم برای دیدار با حسن روحانی ابراز تمایل کرده بود. 

ژست حمایت او از مذاکره در حالی است که او ضدایرانی‌‌ترین و توهین‌آمیزترین سیاست‌ها درباره ملت ایران را دستور کار قرار داده است. 

ترامپ، ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و تمایلی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روز امضا کرد. 

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 

دولت ترامپ به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است.  شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

این اقدامات ترامپ در راستای سیاست‌های ضدایرانی‌ای است که او تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی-سعودی-اماراتی از نخستین روزهای کاخ سفید علیه ایران آغاز کرده است.

او در یکی از نخستین تصمیم‌های خود بعد از ورود به کاخ سفید با صدور یک فرمان، شهروندان ایران و چند کشور مسلمان دیگر را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است. نام عربستان که ۱۵ نفر از شهروندانش جزو عوامل حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بودند در فهرست این کشورها نبود.

کاخ سفید همچنین در زمان وقوع زلزله کرمانشاه، در حالی که ایرانی‌ها در سراسر دنیا سرگرم جمع‌آوری کمک برای آسیب‌دیدگان بودند با صدور چندین بیانیه به طور مکرر درباره احتمال نقض قوانین تحریم‌ها هنگام کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان هشدار داد. 

ترامپ چندی بعد هم در سخنانی سخیف، مردم ایران را «ملت تروریست» توصیف کرد. توهین‌های ترامپ به همینجا ختم نشد و او در زمان آشوب‌های دی‌ماه سال گذشته هم مردم ایران را «گرسنه غذا» توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
... به قول آقای یزدی ما همه دنیا رو با خودمون دشمن کردیم و دوستی در جهان ندارم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین