کد خبر: ۵۴۴۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

جباری: کسی که 2 سال در استقلال بازی کرده چطور می‌تواند علیه مسئولان باشگاه صحبت کند؟

پیشکسوت تیم استقلال گفت:چطور کسی که 2-3 سال در استقلال بازی کرده و بعد به تیم دیگری رفته و سپس از فوتبال خداحافظی کرده است، آیا او می تواند به خودش این اجازه را بدهد که ناگهان علیه همه اعضای باشگاه مصاحبه کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی جباری کاپیتان سال های دور تیم فوتبال استقلال که کماکان رکورد بازی کردن با بازوبند کاپیتانی در دربی پایتخت متعلق به اوست در گفت وگو با سایت باشگاه استقلال به سوالات مختلفی پاسخ داد. او هم اکنون رئیس کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال است، می گوید فضای انتقاد دلسوزانه با تخریب متفاوت است.

بعد از بازی با السد، انتقاداتی از سوی برخی پیشکسوتان در خصوص مسائل مختلف، مطرح شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

من برای تمامی پیشکسوتان و کسانی که حتی یک روز با هر عنوانی در استقلال خدمت کرده اند احترام قائلم. اما پیشکسوت بودن و صحبت کردن و انتقاد کردن شرایطی دارد. پیشکسوت کیست؟ چطور کسی که دو سه سال در استقلال بازی کرده و بعد به تیم دیگری رفته و بعد هم به تیم دیگر و سپس از فوتبال خداحافظی کرده است، آیا او پیشکسوت استقلال است و آیا او می تواند به خودش این اجازه را بدهد که ناگهان علیه همه اعضای باشگاه مصاحبه کند؟ آیا او می تواند با زنده یاد ناصرخان و منصور خان خدا بیامرز مقایسه کند؟ یکبار دیگر می گویم که احترام همه برای من واجب است اما منصور پورحیدری و ناصر حجازی، دو اسطوره بزرگ و فراموش نشدنی باشگاه استقلال هستند و کسی نمی تواند خودش را با این دو نفر مقایسه کند. از نظر تعداد سال های حضور در استقلال و عناوین کسب شده، هیچکس نمی تواند با چند سال سابقه بازی، خودش را با آنها مقایسه کند و من از این بابت گله دارم.

به نظر شما انتقاد از یک مجموعه در چه شرایطی باید مطرح شود؟

می دانید که من انسان رُک گو و بدون تعارفی هستم. در مقاطع مختلف انتقاداتی را از تیم مطرح کرده ام. اما برای انتقاد کردن باید منصف بود، سپس راهکار ارائه داد. انتقاد کردن با صحبت ها تخریبی تفاوت دارد. به عنوان مثال پس از بازی با السد، من هم مسائلی را بیان کردم اما هیچگاه باشگاه خودم را تخریب نکردم و اگر حرفی می زنم از سر دلسوزی و برای کمک به بهبود شرایط است.

به بازی با السد اشاره کردید. فکر می کنید استقلال چقدر در دور برگشت شانس دارد؟

استقلال یکی از پر افتخار ترین باشگاه های آسیا است و دو ستاره قهرمانی روی سینه همه ما حک شده است. این دو ستاره یکی از دلایل بزرگی و عظمت استقلال است. پس برای تیمی با این همه افتخارات، بزرگی و چهره های فراوان فراموش نشدنی در طول تاریخ، هیچ کاری غیرممکن نیست. درست است که سه گل زدن به السد در دوحه کار مشکلی است اما فوتبال پر از اتفاقات سخت و غیرمنتظره است. بازگشت های بسیاری در طول تاریخ اتفاق افتاده که بسیار از بازی پیش روی ما سخت تر و غیرمنتظره تر بوده است. خود آقای شفر زمانی که سرمربی کارلسروهه بوده، دیدار رفت مقابل تیم قدرتمند والنسیا را با نتیجه سه بر یک واگذار کرد و در بازی برگشت با پیروزی هفت بر صفر از سد این تیم گذشت و راهی مرحله بعدی شد. این دست نتایج در فوتبال کم نبوده است. در ژن استقلال نشد وجود ندارد چراکه این باشگاه بارها و بارها غیرممکن را ممکن کرده است. قطعا  شفر و همکارانش، بازی رفت را به خوبی آنالیز می کنند و بهترین تاکتیک را برای بازی برگشت انتخاب می کنند.

صحبت پایانی خود را بفرمایید.

به عنوان عضوی از خانواده بزرگ استقلال از کلیه پیشکسوتان، رسانه ها و هواداران عزیز درخواستی دارم. اگر اولویت همه استقلالی ها استقلال است و موفقیت این تیم را اولویت خود می دانند، در این شرایط از تیم محبوب خود حمایت کنند. تخریب کردن هیچ کاری ندارد اما مهم این است که در روزهای سخت، از باشگاه خود حمایت کنیم. از همه می خواهم با صحبت های مثبت و روحیه بخش، تیم را برای بازی های بعدی آماده کنند. خواسته یا ناخواسته تغییرات زیادی در استقلال رخ داده و تیم برای هماهنگی کامل به زمان نیاز دارد. مطمئنم که استقلال به روزهای مطلوب خود می رسد و آنچه که شایسته هواداران است، محقق می شود. کادر مدیریتی باشگاه هم برای آرامش باشگاه بسیار تلاش می کند و نمونه آن تعیین و تکلیف آن همه بدهی پیش از ضرب العجل AFC بود. این بازیکنان و کادرفنی شایستگی خود را ثابت کرده اند و می توانند روزهای خوبی را برای استقلال رقم بزنند.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین